Els Baldiri

Llengua, arts i educació

//// Els Baldiri 23-24

Fem que les arts transformin l'escola!

Ja tenim elsl projectes i experiències guanyadores d’Els Baldiri 2023-24. Els vols conèixer?

CONEIX TOTS ELS GUANYADORS

Els premis Baldiri Reixac, «Els Baldiri», són uns guardons anuals que reconeixen i impulsen escoles amb projectes educatius que utilitzen l’art i la cultura per millorar i transformar l’educació i la societat.

Escola catalana, i en català!

En aquesta edició, davant els atacs a la nostra llengua i la seva progressiva desaparició entre els joves, posem el focus en fer possible noves iniciatives que promoguin l’ús social de la llengua catalana mitjançant llenguatges artístics.

A l’escola és on comencen els petits grans canvis, també en l’ús social del català, i l’art i la cultura són un motor per fer-ho possible. Fem que les arts transformin l’escola. Fem Baldiri!

DESCOBREIX ELS GUANYADORS!
//// Categories Baldiri

Arts, llengua i educació. Fem Baldiri!

• Imatge promocional dels Premis Baldiri. Diversos objectes formen la lletra "B"
    Baldiri Arts i Llengua

8 premis de 3.500 € + sessions d’acompanyament

Impulsem nous projectes liderats per escoles o mestres que fomentin, mitjançant les arts i la cultura, l’ús del català tant en els processos d’aprenentatge com en els espais de convivència.

I vosaltres, sou una escola compromesa amb el català?

Baldiri Experiències

Vint premis de 600 € en material escolar

Reconeixem les experiències innovadores portades a terme dins i fora de l’aula que responguin de manera creativa i a través dels llenguatges artístics i creatius als diferents reptes viscuts als centres educatius.

Heu viscut a l’aula alguna experiència creativa i sorprenent?

Baldiri Escola Transformadora

Un premi de 4.500 € + ser jurat d’Els Baldiri 2024-2025

Entre totes les escoles presentades a les categories anteriors, el jurat triarà l’Escola Transformadora de l’any, aquell centre educatiu innovador, creatiu i amb esperit crític, que destaqui en l’educació en la cultura, la llengua i les arts per fer front als reptes socials i culturals actuals.

I vosaltres, sou una Escola Baldiri?

//// Jurat Premis Baldiri 23/24
  • Maria Adzerias

La Maria Adzerias és mestra i té un postgrau en Formació Holística en Ecodesenvolupament Conscient. Directora de Còdol Educació, que fa 28 anys que crea propostes culturals i educatives en el camp dels museus i la didàctica del patrimoni amb un enfoc innovador, rigorós i transformador, a nivell personal, comunitari i pedagògic.

• Rosa Maria Codines

La Rosa Maria Codines és mestra i va tenir uns inicis molt vinculats al desplegament de les Zones Escolars Rurals a Catalunya. Ha treballat durant deu cursos a la implementació del Programa d’Immersió Lingüística i el treball vinculat als Plans Intensius de Normalització Lingüística dins del Servei d’Ensenyament. També fa vint-i-un cursos que és inspectora d’educació als Serveis Territorials de Tarragona amb responsabilitat de l’àmbit de Llengua, Interculturalitat i Cohesió Social.

• Carol Giralt

La Carol Giralt és l’actual directora de l’Escola Cooperativa El Puig, centre pioner i amb una llarga trajectòria en la creació d’un entorn d’aprenentatge en constant evolució. Amb un projecte pedagògic que corresponsabilitza els infants i joves en el seu propi aprenentatge per empoderar-los per a un futur ple de desafiaments i oportunitats.

• Dolors Luna

La Dolors Luna és directora de l’escola Santiago Ramón y Cajal de l’Hospitalet de Llobregat. Ha participat en diferents programes Comenius i ha coordinat un projecte Erasmus+ amb altres escoles europees. Juntament amb l’equip docent del seu centre ha impulsat un canvi metodològic a les aules construint un model d’escola transformadora.

• Ariadna Miquel

L’Ariadna Miquel és gestora i productora cultura independent. Compta amb una llarga trajectòria com a tècnica d’Educació del MACBA i coordinadora de projectes al “Graner. Centre de creació de dansa i arts vives”, acompanyant els programes Creadors En Residència i Escoles Magnet. També ha sigut mentora de la 1ª edició del Connexions.

• Coral Regí

La Coral Regí és l’antiga directora de l’Escola Virolai de Barcelona. Vinculada als principals moviments de renovació pedagògica i compromesa en compartir la seva experiència a altres centres i col·laborar amb la gestió del canvi.

//// Calendari

Calendari de la convocatòria

Us compartim un calendari del procés de convocatòria, valoració i preselecció de finalistes, veredicte i lliurament final al Museu de la Vida Rural.

//// Comunitat Baldiri

Guardonats d'Els Baldiri en edicions anteriors

Descobreix els guanyadors de l’edició 2022/23! Escoles i Instituts que proposen obrir camins significatius amb la llengua, la cultura i les arts per transformar l’educació i repensar el món.

//// Més informació

Vols rebre les novetats de les activitats de la Fundació Carulla?

Deixa’ns les teves dades i t’informarem de l’obertura del període d’inscripcions i d’altres notícies sobre les convocatòries dels premis, programes d’impuls i activitats cultural de la Fundació.

//// Notícies

Imatge promocional dels Premis Baldiri. Diversos objectes formen la lletra "B".
/Cultura i educació

Tornen Els Baldiri per impulsar el català a l’escola!

Més notícies