Mutare és cultura i transformació social. Mutare ets tu.

//// Mutare

La cultura és la resposta

Mutare és un espai de diàleg, reflexió i acció sobre com la cultura transforma la societat. És un espai de cocreació, d’intel·ligència col·lectiva, que proposa continguts i eines per fer que els projectes culturals i educatius incrementin la seva capacitat de millorar la vida de les persones.

Mutare és la nostra aposta per transformar la societat des de la cultura i les arts. Perquè la cultura ens fa persones més crítiques i lliures, perquè genera oportunitats i perquè ofereix respostes creatives als reptes actuals.

El nostre manifest
//// Convocatòria oberta creacions literàries

SOS Cultura. Ajuts a la creació i participació cultural

Necessitem la cultura, i la cultura ens necessita. SOS Cultura és un programa extraordinari d’ajuts de la Fundació Carulla per donar suport als i les creadores culturals i fer possibles nous projectes que donin resposta als efectes provocats per la pandèmia.

Convocatòria oberta a creacions literàries fins al 30 de setembre.

Més informació i inscripcions
//// Mutare SOS

Mutare SOS. La nova societat cultural

Els museus en la nova societat cultural

Et presentem les principals conclusions dels primer cicle de sessions Mutare SOS sobre el paper dels museus davant els reptes socials, econòmics, educatius i culturals de l’actual crisi sanitària.

Aquesta publicació és el primer número de la nova col·lecció Quaderns mū de Mutare.

Descarrega l'ebook dels resultats
//// Decàleg Mutare

Quins elements cal tenir en compte per incrementar el poder transformador dels projectes culturals?

Compromís amb els reptes socials

La cultura entesa com a eina per fer realitat el desig de canvi, avançant-se i donant resposta a les necessitats socials. Mobilitzant i cridant a l’acció, generant impacte social i emocional.

Cultura per a totes les persones

Crear oportunitats perquè totes les persones puguin viure i apropiar-se de la cultura, des del compromís amb els drets socials i la justícia.

Aportació d’innovació artística i social

Construcció de noves mirades que ens fan créixer com a persones i com a societat, amb una clara vinculació amb la dimensió ètica dels valors.

La persona, protagonista activa

Situar la persona al centre, apoderant-la perquè pugui desenvolupar una mirada crítica i perquè sigui agent clau del canvi social.

Connectar des de l’emoció i la il·lusió pel canvi

Escoltar activament i actuar des de l’emoció per connectar amb les persones. Treballar en el reconeixement de l’altre, generant sentit a partir de l’autenticitat.

Sentit crític

Despertant el sentit crític de la societat i produint canvis reals en les relacions de poder, en els relats, en les teories assumides, en la creació de noves relacions, en l’activació de recursos latents, etc.

Infants i joves creadors

Connectant el sistema educatiu amb la comunitat i el patrimoni cultural per aconseguir motivació per les arts i per crear experiències vibrants d’aprenentatge i de creació cultural amb significat.

Implicació i cocreació

Involucrant al màxim nombre d’agents socials i col·lectius, connectant i sumant experiències, i generant lideratges compartits i dinàmiques de cocreació.

Rigor metodològic

Sistematitzant els processos de creació de valor, avaluant l’impacte assolit i compartint els aprenentatges per provocar un efecte multiplicador per al canvi social.

Sostenibilitat

Avançant en el camí cap al desenvolupament sostenible, des de la triple dimensió social, econòmica i mediambiental en la concepció i desenvolupament dels projectes culturals transformadors.
Veure decàleg

Mutare Transformació Social

Connectem els sectors cultural i social
per reflexionar, cocrear i transformar. Per avaluar el paper de la cultura davant els reptes socials d’avui dia, i com podem incrementar el potencial transformador dels projectes culturals.

Descobreix-lo
Mutare educació

Un espai de diàleg i cocreació entre la cultura i l'educació

Mutare educació és un espai de diàleg i de formació, un lloc on construir de forma conjunta discurs i mètodes per introduir la cultura i les arts a la pràctica educativa. Perquè la cultura i l’educació són motors claus de transformació.

//// Eines mū

//// Notícies

/Fundació Carulla

#CulturaSegura: clam entre les entitats del sector per defensar l’activitat cultural

A la recerca de respostes per al sector cultural post-Covid19

/Fundació Carulla

Com poden contribuir els museus a l’educació post covid-19?

Més notícies