Mutare és cultura i transformació social. Mutare ets tu.

//// Mutare

La cultura és la resposta

Mutare és un espai de diàleg, reflexió i acció sobre com la cultura transforma la societat. És un espai de cocreació, d’intel·ligència col·lectiva, que proposa continguts i eines per fer que els projectes culturals i educatius incrementin la seva capacitat de millorar la vida de les persones.

Mutare és la nostra aposta per transformar la societat des de la cultura i les arts. Perquè la cultura ens fa persones més crítiques i lliures, perquè genera oportunitats i perquè ofereix respostes creatives als reptes actuals.

El nostre manifest
//// Decàleg Mutare

Quins elements cal tenir en compte per incrementar el poder transformador dels projectes culturals?

Compromís amb els reptes socials

La cultura entesa com a eina per fer realitat el desig de canvi, avançant-se i donant resposta a les necessitats socials. Mobilitzant i cridant a l’acció, generant impacte social i emocional.

Cultura per a totes les persones

Crear oportunitats perquè totes les persones puguin viure i apropiar-se de la cultura, des del compromís amb els drets socials i la justícia.

Aportació d’innovació artística i social

Construcció de noves mirades que ens fan créixer com a persones i com a societat, amb una clara vinculació amb la dimensió ètica dels valors.

La persona, protagonista activa

Situar la persona al centre, apoderant-la perquè pugui desenvolupar una mirada crítica i perquè sigui agent clau del canvi social.

Connectar des de l’emoció i la il·lusió pel canvi

Escoltar activament i actuar des de l’emoció per connectar amb les persones. Treballar en el reconeixement de l’altre, generant sentit a partir de l’autenticitat.

Sentit crític

Despertant el sentit crític de la societat i produint canvis reals en les relacions de poder, en els relats, en les teories assumides, en la creació de noves relacions, en l’activació de recursos latents, etc.

Infants i joves creadors

Connectant el sistema educatiu amb la comunitat i el patrimoni cultural per aconseguir motivació per les arts i per crear experiències vibrants d’aprenentatge i de creació cultural amb significat.

Implicació i cocreació

Involucrant al màxim nombre d’agents socials i col·lectius, connectant i sumant experiències, i generant lideratges compartits i dinàmiques de cocreació.

Rigor metodològic

Sistematitzant els processos de creació de valor, avaluant l’impacte assolit i compartint els aprenentatges per provocar un efecte multiplicador per al canvi social.

Sostenibilitat

Avançant en el camí cap al desenvolupament sostenible, des de la triple dimensió social, econòmica i mediambiental en la concepció i desenvolupament dels projectes culturals transformadors.
Veure decàleg

Mutare Transformació Social

Connectem els sectors cultural i social
per reflexionar, cocrear i transformar. Per avaluar el paper de la cultura davant els reptes socials d’avui dia, i com podem incrementar el potencial transformador dels projectes culturals.

Descobreix-lo
Mutare educació

Un espai de diàleg i cocreació entre la cultura i l'educació

Mutare educació és un espai de diàleg i de formació, un lloc on construir de forma conjunta discurs i mètodes per introduir la cultura i les arts a la pràctica educativa. Perquè la cultura i l’educació són motors claus de transformació.

//// Eines mū

//// Notícies

/Fundació Carulla

Ivana Larrosa: “Ecofeminisme és treballar per un món més igualitari i saludable”