Premi Lluís Carulla

Emprenedoria cultural transformadora

Descarregar Bases

I tu, transformes?

El Premi Lluís Carulla és un guardó biennal per estimular i fer viables projectes i idees culturals que transformin i millorin la societat catalana.

El guardó ofereix recursos econòmics i acompanyament cultural i empresarial per tal que els projectes siguin el màxim de transformadors i viables econòmicament.

//// Dotació

100.000 € en premis

Millor projecte: 70.000 €

60.000 € per al desenvolupament del projecte i 10.000 € en acompanyament de mentors culturals i empresarials durant dos anys.

Millor idea: 15.000 €

10.000 € per a la incubació i prototipat i 5.000 € en acompanyament de mentors culturals i empresarials durant un any.

Beques: 15.000 €

Els quatre projectes i dues idees finalistes podran accedir a un fons de beques dotat amb 15.000 €.
//// Criteris

Com hi puc participar?

Què entenem per un projecte cultural transformador?

Un projecte cultural transformador és aquell que incorpora processos per provocar impactes sostinguts en el temps en persones, comunitats i territoris. Per tant, la sostenibilitat de la iniciativa és un aspecte clau, així com el treball en xarxa i que afecti com més persones millor.

Pensem que una idea cultural és socialment transformadora quan un agent o bé un conjunt d’agents culturals s’organitzen per primera vegada per per plantejar solucions a una necessitat de la societat.

Àmbits d’actuació

Els projectes i idees hauran de tenir una clara naturalesa cultural i un inequívoc vessant artístic. Les propostes d’actuació podran desenvolupar-se en àmbits que van des de la tecnologia a les humanitats.

M’hi puc presentar?

Si ets una persona major de 18 anys, una empresa, o una entitat o equipament cultural sense ànim de lucre amb un projecte que es troba en una fase inicial de desenvolupament o que vol fer un salt qualitatiu innovador i diferencial, aquest és el teu premi!

En el cas de les idees, el Premi et pot ajudar si ets un emprenedor amb una idea inèdita.
//// Aliances

T’ajudem a preparar el teu projecte amb els nostres aliats

Premi Lluís Carulla i Mutare

Mutare és un espai de trobada que la Fundació Carulla proposa als sectors cultural i social per cocrear i reflexionar sobre cultura i transformació social. Posem a la teva disposició dos documents nascuts de mutare que et poden servir de guia a l’hora d’incrementar el potencial transformador del teu projecte o idea.

Netmentora i Autoocupació

La primera organització és una entitat europea de suport a l’emprenedor encarregada d’ajudar que els projectes siguin viables i sostenibles, mentre que Autoocupació és una fundació catalana amb trenta anys d’experiència que oferirà formació i acompanyament als emprenedors amb idees. A l’apartat documentació hi trobaràs guies per fer un canvas i un pla de negoci.
//// Aliances
  • Logotip Autoocupació

• Logotip Netmentora

//// Ecosistema Premi Lluís Carulla

Participar ja té premi

A més de les dotacions econòmiques que rebran la idea i el projecte guanyadors, el valor afegit del premi són els recursos que ofereix perquè tots els projectes i idees millorin, amb independència de la fase a la qual arribin. És el que coneixem com a ecosistema del Premi Lluís Carulla.
//// Cronograma

Dates clau i fases de selecció

1. Candidat sense ales.
  2. Candidat amb les ales sortint una mica.
  3. Candidat amb les ales sortint.
  4. Candidat amb ales.
  5. Candidat volant.

Drets i obligacions dels participants

Participar en el Premi Lluís Carulla significa acceptar aquestes bases i, sobretot, establir una relació amb la Fundació Carulla per tal d’impulsar la capacitat transformadora dels projectes i idees presentades al guardó.
//// Com enfocar el teu projecte

Tens dubtes?

T’atenem de forma personalitzada

Pots contactar amb nosaltres per demanar una entrevista personalitzada per treballar propostes de millora o bé per resoldre dubtes concrets.

info@fundaciocarulla.cat
//// Guanyadors 2018

Qui són Premi Lluís Carulla?

Coneix els guanyadors i finalistes del Premi Lluís Carulla 2018.

• Bostik Murals, projecte guanyador Premi Lluís Carulla 2018
  • Versembrant, projecte finalista Premi Lluís Carulla 2018
  • Traces, projecte finalista Premi Lluís Carulla 2018
  • Rock'in, projecte finalista Premi Lluís Carulla 2018
  • Monking Me, projecte finalista Premi Lluís Carulla 2018

//// Notícies

Imatge de la Nau Bostik.
/Transformadors

B-Murals presenta “TÀPIA” a la Nau Bostik

Portada de l'especial de l'Ara sobre la Fundació Carulla.
/Cultura i societat

Dossier especial: la cultura que transforma

Totes les notícies