Premi Lluís Carulla

Emprenedoria cultural transformadora

Descarregar Bases

I tu, transformes?

El Premi Lluís Carulla és un guardó biennal per estimular i fer viables projectes i idees culturals que transformin i millorin la societat catalana.

El guardó ofereix recursos econòmics i acompanyament cultural i empresarial per tal que els projectes siguin el màxim de transformadors i viables econòmicament.

//// Dotació

100.000 € en premis

Millor projecte: 70.000 €

60.000 € per al desenvolupament del projecte i 10.000 € en acompanyament de mentors culturals i empresarials durant dos anys.

Millor idea: 15.000 €

10.000 € per a la incubació i prototipat i 5.000 € en acompanyament de mentors culturals i empresarials durant un any.

Beques: 15.000 €

Els quatre projectes i dues idees finalistes podran accedir a un fons de beques dotat amb 15.000 €.
//// Criteris

Què entenem per un projecte cultural transformador?

Un projecte cultural transformador és aquell que incorpora processos per provocar impactes sostinguts en el temps en persones, comunitats i territoris. Per tant, la sostenibilitat de la iniciativa és un aspecte clau, així com el treball en xarxa i que afecti com més persones millor.

Pensem que una idea cultural és socialment transformadora quan un agent o bé un conjunt d’agents culturals s’organitzen per primera vegada per per plantejar solucions a una necessitat de la societat.

Àmbits d’actuació

Els projectes i idees hauran de tenir una clara naturalesa cultural i un inequívoc vessant artístic. Les propostes d’actuació podran desenvolupar-se en àmbits que van des de la tecnologia a les humanitats.
//// Jurat
    Jordi Sellas

Periodista i gestor d’empreses culturals. Entre d’altres ha estat director general de cultura de la Generalitat de Catalunya, director de nous negocis del grup RBA i fundador del Club TR3Sc. Actualment és el fundador i director de Layers of Reality, una empresa de continguts i serveis per a realitat virtual i augmentada (juntament amb Minoria Absoluta i Magma Cultura). És un apassionat de la cultura, un emprenedor nat i té un objectiu clar: millorar la societat a través de la cultura i la tecnologia.

Ricard Robles

Fundador i codirector del festival Sónar. Periodista codirector d’Advanced Music, l’empresa organitzadora del festival Sónar i responsable de l’àrea de comunicació i impulsor del Sonar +D. Ha estat també vinculat al món de la ràdio i de la premsa musical i ha treballat i col·laborat en diversos mitjans de comunicació. El Sónar s’ha convertit en un festival de referència mundial amb seus a Barcelona, Tòquio, Londres i São Paulo. Inquiet, innovador i sempre un pas més enllà, en el seu discurs  sempre defensa l’impacte social i el poder transformador de la cultura.

Isona Passola

Productora, guionista i directora de cinema catalana. Fundadora de la productora Massa D’Or amb què ha produït pel·lícules com Pa Negre, L’endemà o Incerta Glòria.  És coneguda pel documental “Cataluña-Espanya”, la primera pel·lícula que va dirigir. És també la presidenta de l’Acadèmia de Cinema Català i de l’AMIPED (Associació de Productors Independents del Mediterrani). Ferma defensora de la creativitat i d’explicar històries que commouen, atrapen i transformen.

Emilio Álvarez

Impulsor i co-director de plataformes dedicades a l’art contemporani com la galeria Àngels Barcelona o el festival de vídeo art i cine d’artista LOOP, un espai de reflexió i debat de la imatge en moviment pròpia del nostre temps.

Llicenciat i MBA en administració d’empreses per ESADE. Convençut que els artistes contemporanis fan una contribució important a la nostra societat i que el seu treball és clau per ampliar els punts de vista i anticipar qüestions socialment rellevants.

• Anna Villarroya

Professora i investigadora d’economia de la cultura i de polítiques culturals a la Universitat de Barcelona. És presidenta de l’European Association of Cultural Researchers. Forma part del Consell de l’Association of the Compendium of Cultural Policies and Trends i des de l’any 2006 és l’autora de l’informe sobre política cultural a Espanya del Compendium of Cultural Policies and Trends.

• Carolina Rosich

Periodista cultural especialitzada en arts plàstiques, arquitectura i disseny a la secció de Cultura de TV3 des de 2001, cobrint tot tipus d’esdeveniments culturals, com la Biennal de Venècia o la Fira Arco, fent reportatges i entrevistant a figures rellevants del panorama cultural. És guionista i presentadora dels programes “Liceu a la Fresca” i “Una nit al Liceu” i des de 2018 presenta la retransmissió de la Gala dels Premis Gaudí. Ha dirigit el documental “Els Joglars 40 anys” i el 30 Minuts “Travessia cap a Hollywood”. Ha col·laborat als programes culturals “33 Recomana” i “Ànima”.

Núria Basi

Actuant en representació de Netmentora Catalunya. Llicenciada amb grau en Ciències Biològiques (Universitat de Barcelona 1976), amb  20 anys de dedicació a R+D en el sector farmacèutic.

Actualment és Presidenta de BASI GROUP, grup d’empreses dedicades al sector tèxtil moda. Membre de la Junta Directiva de Netmentora Catalunya i presidenta del Consell Social de la Universitat Pompeu Fabra, és membre de diverses institucions, dins del mon econòmic i social, com el Cercle d’Economia, Grup Set o l’Institut Guttmann entre d’altres.

• Guillem Arís

Economista, director de la Fundació Privada per a la Promoció de l’Autoocupació de Catalunya, amb 25 anys d’experiència dissenyant i escalant programes de suport a les persones emprenedores per a la creació, el finançament i la consolidació de petites empreses a nivell nacional i internacional.

Nicolau Brossa

President de la Fundació Carulla.

Llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses per ESADE i màster en Administració i Direcció d’Empreses (MBA) per IESE. També ha cursat el programa “Vicens Vives” de la Càtedra de Lideratge d’ESADE. Ha desenvolupat la seva carrera professional en l’àmbit de la direcció de projectes i actualment és coordinador de la implementació del pla estratègic a la Fundació Pere Tarrés.

//// Aliances

Premi Lluís Carulla i Mutare

Mutare és un espai de trobada que la Fundació Carulla proposa als sectors cultural i social per cocrear i reflexionar sobre cultura i transformació social. Posem a la teva disposició dos documents nascuts de mutare que et poden servir de guia a l’hora d’incrementar el potencial transformador del teu projecte o idea.

Netmentora i Autoocupació

La primera organització és una entitat europea de suport a l’emprenedor encarregada d’ajudar que els projectes siguin viables i sostenibles, mentre que Autoocupació és una fundació catalana amb trenta anys d’experiència que oferirà formació i acompanyament als emprenedors amb idees. A l’apartat documentació hi trobaràs guies per fer un canvas i un pla de negoci.
//// Aliances
  • Logotip Autoocupació

• Logotip Netmentora

//// Ecosistema Premi Lluís Carulla

Participar ja té premi

A més de les dotacions econòmiques que rebran la idea i el projecte guanyadors, el valor afegit del premi són els recursos que ofereix perquè tots els projectes i idees millorin, amb independència de la fase a la qual arribin. És el que coneixem com a ecosistema del Premi Lluís Carulla.
//// Cronograma

Dates clau i fases de selecció

1. Candidat sense ales.
  2. Candidat amb les ales sortint una mica.
  3. Candidat amb les ales sortint.
  4. Candidat amb ales.
  5. Candidat volant.

Drets i obligacions dels participants

Participar en el Premi Lluís Carulla significa acceptar aquestes bases i, sobretot, establir una relació amb la Fundació Carulla per tal d’impulsar la capacitat transformadora dels projectes i idees presentades al guardó.
//// Guanyadors 2018

Qui són Premi Lluís Carulla?

Coneix els guanyadors i finalistes del Premi Lluís Carulla 2018.

• Bostik Murals, projecte guanyador Premi Lluís Carulla 2018
  • Versembrant, projecte finalista Premi Lluís Carulla 2018
  • Traces, projecte finalista Premi Lluís Carulla 2018
  • Rock'in, projecte finalista Premi Lluís Carulla 2018
  • Monking Me, projecte finalista Premi Lluís Carulla 2018

//// Notícies

Imatge de la Nau Bostik.
/Transformadors

B-Murals presenta “TÀPIA” a la Nau Bostik

Portada de l'especial de l'Ara sobre la Fundació Carulla.
/Cultura i societat

Dossier especial: la cultura que transforma

Totes les notícies