Perifèria Gold Battle

Repte: inclusió joves

//// Descripció

Perifèria Gold Battle, el poder transformador del rap

Perifèria Gold Battle és un projecte que utilitza el rap com a eina transformadora. Amb aquest, volen augmentar la motivació i creació de vincles amb els joves, amb l’objectiu de millorar les seves emocions, relacions, condicions de vida socials i culturals

//// Presentació
//// El projecte

Repte a transformar

Generar vincles a través del rap. Perifèria Gold Battle, davant la inexistència de contextos favorables per a joves que viuen als barris perifèrics de l’àrea metropolitana de Barcelona, vol fomentar, amb batalles de rap i accions educatives, la creativitat i l’acompanyament relacional de joves en situacions vulnerables.

Llenguatge artístic

La música, a través del rap i la improvisació. En menor mesura, les arts plàstiques amb el Graffiti i la dansa amb el Breakdance.

Metodologia

L’equip de Perifèria Gold Battle organitza competicions de rap de forma gratuïta a l’aire lliure. A més, fan tallers que estan pensats per fomentar el treball artístic, personal i la generació de vincles entre els educadors i els joves. Finalment, fan servir les xarxes socials per donar-se a conèixer i interactuar amb els adolescents.

Transformador/a

Albert Alarcón. Perifèria Gold Battle és l’ampliació del projecte Llobregat Block Party (LBP), una associació cultural que va néixer l’any 2010 a la zona del Baix Llobregat i Barcelona Sud. El seu emprenedor és Albert Alarcón, és un cantant de rap en català i DJ des dels 17 anys. Compta amb més d’11 anys d'experiència en el sector de la gestió cultural, l’associacionisme i la producció d’espectacles.
//// Següents passos

Perifèria Gold Battle a l'Espai Jove La Bàscula

Perifèria Gold Battle, idea guanyadora dels Premis Lluís Carulla 2022, va pujar a l’escenari per primera vegada explotant amb èxit els objectius d’aquest projecte: promocionar el català i les freestylers improvisadores.

Catalunya Freestyle

Perifèria Gold Battle posa en marxa Catalunya Freestyle, la primera gran competició de rap freestyle en català, amb el suport de la Fundació Carulla.

El seu objectiu és promoure la inserció social dels joves, la creació de vincles i el foment de l’ús del català a través d’un element cultural i musical com el rap i les batalles de gall.

Logo de la competició de rap Catalunya Freestyle

La primera competició oficial de Catalunya Freestyle el proper dissabte 17 de febrer a l’espai Fabra i Coats, on els freestylers faran batalles de rap en català i s’aniran classificant fins a obtenir el primer guanyador del campionat de Catalunya Freestyle.

• El jurat tindrà en compte la creativitat dels participants, la musicalitat, la posada en escena i l’enginy de les rimes, entre altres factors.
  • La competició està oberta a tothom i és gratuïta.

Perifèria Gold Battle treballa per donar-li dimensió a la competició al llarg del 2024. Vol fer arribar les batalles de rap a les diferents capitals de Catalunya com a fases preliminars per classificar els finalistes que participaran en la gran Competició Anual de Freestyle en català.

Primera competició de Catalunya Freestyle

Catalunya Freestyle ens va regalar una nit memorable el passat dissabte 17 de febrer a la Fabra i Coats amb la primera competició de rap improvisat en català de la història.

Prop d’un centenar de concursants van participar a la competició, i força més es van quedar fora. Entre tots ells, el raper i glossador menorquí, Vicenç Marí Catchot, conegut com Spica, es va coronar com el vencedor d’aquesta edició.

Spica, guanyador de la competició Catalunya Freestyle.

La competició, va ser presenciada per més de mig miler de persones a la Fabra i Coats. I més de 45.000 espectadors la van seguir de prop a través de Twitch, ampliant així l’abast de l’esdeveniment i permetent que encara més persones gaudissin de l’espectacle.

Catalunya Freestyle ha estat un tribut al talent i la creativitat de la comunitat del rap en català i ha demostrat que el català hi pot tenir un lloc destacat en el panorama del rapel rap i del freestyle.

//// Vídeos
  • Daura Mangara vs Marina: Semifinals del Catalunya Freestyle