Premi Francesc Candel

Cultura, arts i cohesió social

Arts i cultura per a la cohesió social

15.000 € al millor projecte cultural per a la cohesió social de persones d’origen migrant

INSCRIPCIÓ TANCADA

CONSULTA LES BASES

Amb el Premi Francesc Candel volem reconèixer i impulsar un projecte cultural amb impacte social que promogui la cohesió i la creació de comunitat mitjançant la inclusió de persones d’origen migrant a la societat catalana.

Perquè la cultura cohesiona i millora la convivència i, quan es combina amb iniciatives d’acollida i integració de les persones, esdevé el millor reflex d’una societat oberta, cohesionada i inclusiva en què càpiga tothom

En aquesta edició, comptem amb el suport de la Fundació Paco Candel, entitat que neix l’any 2005 per difondre els valors i l’obra de Francesc Candel i per cercar, des de la cultura i les vivències, models de convivència social més justos i humans.

Col·labora:

//// Jurat

El Jurat del Candel

• Edgar Iglesias

Professor al Departament de Pedagogia de la Universitat de Girona i coordinador dels seus estudis de pedagogia. Ex-membre de l’AEIRaval. Doctor en Pedagogia, llicenciat en Antropologia Social i Cultural i diplomat en treball social. El seu àmbit de treball és la pedagogia social i la construcció d’ecosistemes educatius.

• Bea Doudu

Periodista d’informatius de TV3. Reportera i redactora en diverses cadenes, s’ha especialitzat en el periodisme social i en la representació dels col·lectius migrants als mitjans de comunicació i la supressió dels discursos estereotipats i racistes a través d’estudis acadèmics i articles. Premi al millor treball de final de grau amb perspectiva de gènere titulat On són les dones negres?

Sergi Estebanell

Director, productor i actor de diverses companyies especialitzades en el teatre per a la transformació social, l’humor i el teatre immersiu. Cofundador de Kamchatka, companyia de teatre de carrer que ha realitzat més de 400 accions a més de 27 països diferents. Fundador del Festival de Creació Contemporània de Barcelona Escena Poblenou i impulsor del col·lectiu d’artistes transformadors deShakers.

• Ester Bonal

Professora de música i pedagoga musical. Directora de Xamfrà, centre de música i escena per la inclusió social. Directora d’EducArtS, programa del Pla de Barris de l’Ajuntament de Barcelona a la Zona Nord, professora del Departament de Pedagogia de l’ESMUC, coordinadora del post grau d’Arts Escèniques i Acció social de l’Institut del Teatre i Directora d’El Teler de Música.

• Gal·la Cortadellas

Economista i antropòloga social i cultural, actualment és vicepresidenta del patronat de la Fundació Paco Candel i membre de la Fundació La Roda. S’ha desenvolupat professionalment en diversos sectors d’activitat, des del control de gestió a l’empresa multinacional fins a la consultoria i gerència al tercer sector i en centres de recerca d’àmbit sociolaboral i sociocultural. A l’administració pública, actualment és directora-gerent d’un consell comarcal.

//// Premi Francesc Candel 2022

Guanyadors i finalistes edició 2022

Coneix els guanyadors i els finalistes del 2022 amb projectes artístics que busquen la cohesió social, des de la inclusió de persones migrades. Descobreix-los!

CONEIX ELS FINALISTES

//// Notícies

/Premi Lluís Carulla

Mòdul i Perifèria Gold Battle, guanyadors dels Premis Lluís Carulla’22

/Fundació Carulla

Ja és aquí la nit de la cultura transformadora!

Més notícies