Ja és aquí la nit de la cultura transformadora!

La convocatòria d’aquest any va rebre unes 200 candidatures, de les quals només 7 són finalistes i poden optar a un dels premis amb major dotació del nostre país

Aquest dimarts 20 de desembre a les 19 h la Fundació Carulla lliurarà el Premi Lluís Carulla a l’IDEAL Barcelona, un guardó que premia biennalment iniciatives culturals que transformen i milloren la societat catalana. En l’acte també es lliurarà el Premi Francesc Candel, un premi de cultura i cohesió social que reconeix i impulsa projectes que promouen la inclusió de persones migrades a través de l’art i la cultura.

L’acte comptarà amb la participació d’artistes com Kamchàtka (guanyador del darrer Premi Max a millor espectacle de carrer) i de Duo Laos amb la col·laboració de Nilak (guanyador del Premi Lluís Carulla 2020).

Premi Lluís Carulla

El Premi Lluís Carulla guardona, amb una dotació econòmica de 100.000 €, candidatures transformadores a través de dues categories: projectes, amb una planificació clara i que s’ha començat a implementar, i idees, sense formalització ni en funcionament. Aquest any s’ha rebut 93 candidatures de projectes i 103 idees. Totes tenen el mateix objectiu: transformar persones, comunitats i territoris des de la cultura i les arts. Coneix els finalistes d’aquesta edició amb aquest quadre interactiu!

El jurat del premi ha estat format per persones de reconeguda trajectòria en el sector cultural. Són Jordi Sellas, Isona Passola, Anna Villaroya, Carolina Rosich, Emilio Álvarez, Núria Basi, Guillem Arís i Nicolau Brossa, president de la Fundació Carulla.

Premi Francesc Candel

El Premi Francesc Candel reconeix, amb una dotació econòmica de 15.000 €, projectes artístics que promoguin la inclusió de persones migrades a la societat. Aquest any les bases del premi han estat reformulades, i com a novetat, estan a adreçades a creadors artístics, en lloc d’entitats socials i treballen en diàleg per afavorir la cohesió social, la convivència i l’ús del català. L’edició d’enguany ha rebut 26 candidatures, de les quals només 3 han sigut seleccionades com a finalistes. Coneix els finalistes d’aquesta edició amb aquest quadre interactiu!

El jurat d’aquest any està format per Edgar Iglesias Vidal, professor de la UdG amb experiència en pedagogia social; Bea Doudu, periodista especialitzada en periodisme social; Sergi Estabanell, actor, director i membre de Kamchatka; i Miriam Hatibi, activista antiracista i feminista.

Si voleu saber més sobre el Premi Lluís Carulla i Premi Francesc Candel, podeu llegir aquest article de la Marta Esteve, directora de la Fundació Carulla, que explica el valor d’aquests guardons i com la nostra fundació impulsa projectes culturals que encara no són realitat.

Qui s’emportarà les ales de la transformació? Ho descobrirem el dia 20 de desembre. Estigueu atents!