Mòdul i Perifèria Gold Battle, guanyadors dels Premis Lluís Carulla’22

Fotografies: Àngel García

Aquest dimarts es va celebrar a l’Ideal de Barcelona el lliurament del Premi Lluís Carulla 2022 d’emprenedoria cultural, que reconeix biennalment iniciatives culturals que transformen i milloren la societat catalana amb una dotació econòmica de 100.000 €. Enguany, el projecte MÒDUL de la Fundació Contorno Urbano ha estat premiat com a Millor projecte transformador i rebrà 70.000 € per al desenvolupament del projecte i per l’acompanyament de mentors culturals i empresarials durant dos anys. Periferia Gold Battle ha  estat reconeguda com a Millor Idea i rebrà 30.000 € per a la incubació i prototipat del projecte i per l’acompanyament cultural i empresarial.

Segons la directora general de la Fundació Carulla, Marta Esteve, “la cultura és un eix clau en la construcció d’un país, una eina de transformació i canvi. Avui estem aquí per constatar que la cultura és una oportunitat per repensar el món on volem viure, per educar i generar esperit crític, per construir valors, i connectar amb les emocions en un món cada vegada més complex i incert. Per aconseguir-ho cal que les societats situïn la cultura en l’epicentre de les seves prioritats, generin oportunitats i recolzin projectes culturals com els que avui s’han presentat aquí al Premi Lluís Carulla 2022. Hem d’invertir en cultura per fer d’aquest món un lloc millor.”

La convocatòria d’enguany havia rebut  un total de 200 candidatures, de les quals només han avançat a la fase final 7 projectes culturals de fort impacte i gran potencial transformador. En el darrer any, tots els projectes finalistes també han rebut l’acompanyament cultural de la Fundació Carulla, i també empresarial de l’Associació Netmentora i Fundació Autoocupació per tal de millorar, accelerar i avançar les iniciatives. Els finalistes en la categoria de Millor Projecte han estat Recòndit; Filmpedia.cat i Ojalá Projects-Artistes en Acollida. Els finalistes en la categoria de Millor Idea, han estat Pixi.Click i La Nut.

Premis Francesc Candel, millor projecte de cohesió social

A la gala també s’ha lliurat el Premi Francesc Candel 2022 a l’aliança entre l’artista audiovisual Melisa Ramírez i la Fundació Babel Punt de Trobada i el projecte SO(M)LAB-Laboratori de sonoritats compartidesEl Premi Candel, dotat amb 15.000€, impulsa projectes que fomenten la inclusió de persones migrades a través de l’art i la cultura. Enguany, els projectes havien d’estar promoguts per artistes en col·laboració amb entitats socials que treballen en favor de la cohesió social, la millora de la convivència i l’ús del català.

El Premi Francesc Candel 2022 ha rebut un total de 26 projectes i els finalistes han estat Maria Hervás de Teatre Nu i l’entitat social Arrels i Branques: i el dissenyador de moda Ernest Costafreda i la Cooperativa Popular de Vendedores Ambulantes de Barcelona.