Qui som?

Des de fa gairebé cinquanta anys a la Fundació Carulla treballem per transformar les persones i la societat a través de la cultura i les arts, liderant, impulsant i connectant projectes culturals i educatius que donin resposta als reptes que planteja la societat.

La nostra activitat gira entorn l’ecosistema de premis i programes d’impuls a projectes culturals transformadors i educatius com són el Premi Lluís Carulla, els Premis Baldiri Reixac i el Premi Francesc Candel i l’espai Mutare que connecta i posa en diàleg el sector cultural i artístic amb els diferents reptes socials.

També gestionem el Museu Terra de l’Espluga de Francolí, un equipament cultural de referència que des de la mirada del món rural projecta futurs més sostenibles.

L’Editorial Barcino, com a editorial de referència en la publicació i divulgació dels clàssics catalans, completa l’univers de la fundació.

//// La cultura transforma i ens transforma

Perquè SOM, fem; i perquè FEM, TRANSFORMEM.

Què fem?

Cultura i transformació de la societat

El Premi Lluís Carulla impulsa l’emprenedoria cultural per accelerar i fer possible idees i projectes culturals transformadors.

Els Premis Francesc Candel vetllen per la integració, la inclusió i la cohesió social.

Cultura i transformació educativa

Els Baldiri reconeixen i impulsen la cultura, les arts i la llengua com a eines transformadores en el sector educatiu. Perquè la cultura transforma l’educació, l’educació transforma les persones i les persones transformem el món.

Els Premis d’Educació en el Lleure reconeixen i impulsen la capacitat d’esplais i caus per educar des del joc, l’art i la cultura.

Cultura i sostenibilitat

El Museu Terra és un nou espai cultural del país, un punt de trobada del passat d’on venim i el futur que volem esdevenir. És un triple espai de memòria, reflexió i transformació i, sobretot, un referent en ecologia cultural i educació per a la sostenibilitat, d’on sorgeixen projectes que transformaran el futur.

Cultura i clàssics

L'Editorial Barcino és el segell editorial de la Fundació Carulla, el referent en la recuperació i difusió dels clàssics catalans, dins i fora de les nostres fronteres. És un llegat imprescindible per reconèixer-nos com a col·lectiu. Per ser contemporanis, hem de ser molt clàssics.

Mutare

Mutare és el programa transversal de la Fundació Carulla, un espai de diàleg, reflexió i acció sobre el poder transformador de la cultura en la societat. És l’espai propi dels transformadors, que connecta, fa xarxa, genera coneixement i recursos cocreats per impulsar projectes culturals que transformin i millorin la vida de les persones.