Mòdul. Centre ecològic cultural

Repte: accés i democratització cultural

//// Descripció

Posar la comunitat al centre

El projecte ‘Mòdul. Centre ecològic cultural’ busca la construcció d’un nou equipament cultural sostenible a partir de materials ecològics amb la participació de la comunitat dels barris amb més risc d’exclusió social. La creativitat urbana i la participació social en zones més necessitades són les arrels del seu projecte.

//// Presentació
//// El projecte

Repte a transformar

Promocionar la cultura en barris d’alta complexitat. Busquen transformar els territoris i eliminar les actuals barreres d’accés a la cultura, tan geogràfiques, culturals i econòmiques, que hi ha als barris en risc d’exclusió social de les àrees d’alta complexitat a Catalunya.

Llenguatge artístic

Principalment, arts visuals (arquitectura, pintura, etc.), però també incorporant la dansa, l'art digital, la música i l'escultura en els projectes d'artistes en residència.

Metodología

L’equip de Contorno Urbano, juntament amb agents experts i la ciutadania, estudia el territori i decideix que volen i que necessiten per transformar-lo. Creen la programació del centre ecològic cultural i defineixen, amb la comunitat, quins seran els espais i els tallers. Així, incrementen la demanda i interès cultural de la població d’alta complexitat i milloren la seva qualitat de vida.

Transformador/a

NINOSKA JUAN ÀLVAREZ. Representant de la Fundació Contorno Urbano. Arquitecte i mediadora comunitària experta en processos participatius i coordinació de voluntariat. ESTEBAN MARÍN PÉREZ. Representant de la Fundació Contorno Urbano. Màster en gestió d’institucions i empreses culturals especialitzat en art comunitari i comissariat d’exposicions i residències artístiques.
//// Següents passos

Nou edifici del centre ecològic

Al gener es va finalitzar la construcció del nou edifici del centre ecològic cultural. Aquesta nova aula acull un espai de creació artística sostenible.

//// Altres recursos