Guanyadors Premis Baldiri 2022-2023

//// Guanyador Escola Transformadora

Premi Baldiri a l'escola transformadora

Reconeixem centres educatius singulars i amb processos de transformació, compromesos amb l'esperit crític i la imaginació. Que treballin amb la cultura, llengua catalana i arts per afrontar reptes educatius, mediambientals, socials i culturals.
  • Escola Santiago Ramón y Cajal

(L’Hospitalet de Llobregat)

L’escola Santiago Ramón y Cajal és una escola catalana de titularitat pública, oberta a tothom, integradora i inclusiva que es va crear l’any 1964. El projecte educatiu del centre parteix del convenciment que en la diversitat hi ha la riquesa que ens ajuda a desenvolupar-nos com a individus particulars en un entorn socialitzador.

//// Guanyadors Projectes artístics

Premi Baldiri a projectes artístics - Llengua catalana

Impulsem nous projectes educatius, liderats per centres educatius o per docents, que aportin solucions i respostes concretes mitjançant les arts al repte del foment de la llengua catalana com a espai de cohesió social.

• Del text al gest / Escola Casals-Gràcia (Manlleu)

Els alumnes de 4t d’ESO en un context que en bona part no té el català com a llengua materna, tenen el repte de portar a escena una adaptació pròpia d’un text fonamental de la literatura catalana combinant un treball de llengua amb plàstica, moviment i creació audiovisual.

• Recital La Fàbrica / Escola Puig-Agut (Manlleu)

L’objectiu és impulsar l’ús del català a través de la teatralització de poemes de Miquel Martí i Pol entre l’alumnat d’aquest centre de màxima complexitat on la majoria dels alumnes tenen llengües maternes diferents al català.

• Meraki / Escola Ponent (Granollers)

En aquest centre s’adapta tot el currículum de català, des d’I3 a 6è de primària, per treballar-los íntegrament a través del teatre, impulsant les arts escèniques a l’escola per fomentar la llengua catalana i la cohesió de l’alumnat.

• ART360 / Escola Municipal de Música d'Artés (Artés)

L’objectiu és que tots els alumnes de 3r d’ESO del municipi, a través dels seus instituts, puguin desenvolupar un projecte d’arts comunitàries i liderar tot el procés creatiu entorn una temàtica que els interessi.

//// Guanyadors Projectes artístics

Premi Baldiri a projectes artístics - Emergència climàtica

Impulsem nous projectes educatius, liderats per centres educatius o per docents, que aportin solucions i respostes concretes mitjançant les arts al repte de l’emergència climàtica.

• Blau / FEP Sant Ramon (Barcelona)

A partir del conte “Blau. Què amaga l’horitzó?” coproduït amb Open Arms, es vol convidar als alumnes de les 18 escoles de la xarxa Fundació d’Escoles Parroquials, a reflexionar sobre temes que a afecten al mar com la justícia migratòria, la climàtica, la global i la memòria.

• Arrela't / IE GREDA (Olot)

A través del muntatge d’una exposició de grans teles pintades i modificades pels alumnes amb pigments naturals i amb poesia escrita es vol fomentar l’arrelament al territori entre els alumnes d’aquest centre de màxima complexitat.

• ExpressArt / Escola EDUMAR (Castelldefels)

ExpressART és un projecte que neix amb l’objectiu de canviar el món a través de la música, la dansa, l’expressió corporal i les arts plàstiques. Busca que l’alumnat d’I3 a 6è es converteixin en “artivistes” capaços i capaces de crear obres artístiques d’impacte en la societat, conscienciant-la de problemàtiques actuals i provocant una transformació.

• Tresor / Escola Sant Jordi (Sant Pau d’Ordal)

L’escola es converteix en l’espai on es gesten canvis socials reals a través d’espais com la vinya, l’hort, el galliner o la caseta ibèrica. Els alumnes hi aprenen els principis de l’agricultura regenerativa, recuperen tècniques de fertilització sostenible i creen intervencions artístiques a la natura per fomentar coneixement i consciència sobre el canvi climàtic.

//// Guanyadors Experiències

Premi Baldiri a Experiències Innovadores

• Projecte TEA Accessible: per una comunicació a l’abast de tothom!

CEE l’Estel (Balaguer)

• Vermell

CEE Santa Maria de l’Alba (Tàrrega)

• Tu tens un superheroi