Mutare al territori

//// Mutare territori

Ja tenim el guanyadors de Mutare al territori

Descobreix els projectes seleccionats

GUANYADORS

Mutare al territori és una metodologia que ajuda a identificar reptes socials en un territori concret amb l’objectiu de resoldre’ls en comunitat des de la cultura, connectant els agents socials i culturals en una sessió dinamitzada per l’equip de la Fundació Carulla.

L’any 2021 vam obrir una convocatòria per all desenvolupament d’un taller mutare i l’acompanyament per fer-lo realitat a 4 municipis catalans. Aquests són els municipis escollits:

//// Guanyadors

Solucions locals a reptes globals

• Projecte Virals

Cohesió i transformació de Terrassa a través dels joves i la cultura

Municipi: Terrassa

L’Associació Cultural Actura, a través del projecte Virals, vol cohesionar i transformar la Terrassa omptant amb el jovent. En aquest sentit, amb Mutare Territori volen trobar les eines per retallar la distància entre la cultura institucional i la joventut, trencar les fronteres entre el centre i la perifèria i millorar la gestió de la salut mental de les persones joves a través de la cultura.

• Associació Alba

Espai Verdú: d’un museu a un projecte comunitari

Municipi: Verdú

l’Associació Alba és una entitat d’iniciativa social de l’Urgell i la Segarra que té com a objectiu oferir una atenció́ integral a totes aquelles persones amb qualsevol tipus de discapacitat o altres col·lectius en risc d’exclusió́. Amb Mutare Territori volen desgranar quines oportunitats socioculturals es poden oferir des de l’antic Museu de Joguines i Autòmats de Verdú, gestionat actualment per la mateixa associació. Amb aquesta idea volen donar solucions a problemàtiques com el despoblament o la manca d’oferta cultural.

• Escola Municipal de Música de Tarragona

Com podem cosir la ciutat a través de l’educació musical i artística?

Municipi: Tarragona

Preocupats per la segregació que pateix la ciutat, l’Escola de Municipal de Música de Tarragona s’ha preguntat “Com podem cosir la ciutat a través de l’educació musical i artística?”. Des de l’escola de música estan convençuts que Mutare els pot ajudar a identificar i interpel·lar la xarxa d’agents i recursos dels quals disposen al territori; per després fer-los visibles i programar una oferta territorialment equilibrada amb la música com a element vehicular.

• Ràdio Televisió de Cardedeu

Tèxtil Rase, teixim cultura: a Cardedeu tenim tela per a tothom

Municipi: Cardedeu

A Cardedeu estan a punt d’obrir Tèxtil Rase, una antiga fàbrica tèxtil que serà un espai per fomentar la creació, la formació i la participació del teixit associatiu i cultural de Cardedeu, d’artistes i de creadors, i de la ciutadania en general. Abans però, gràcies a Radio Televisió de Cardedeu, entitat sense ànim de lucre, volen obrir un procés participatiu guiat per Mutare per abordar qüestions com l’accessibilitat o la funció educativa i comunitària de l’equipament.

//// Presentació
//// Què oferim

• Anàlisi i concreció del repte.
• Disseny, desenvolupament, dinamització i avaluació de la sessió.
• Acompanyament per a la implementació de les propostes.
• Seguiment del desenvolupament i l’impacte.
• Suport en la comunicació.

//// Procés de treball

El procés de treball del programa Mutare al territori contempla un espai de preparació i disseny de la jornada, la producció i dinamització del taller, la presentació de l’informe de resultats i la concreció de compromisos i, finalment, el seguiment de l’execució de les accions definides.

//// Mutares anteriors
  • Mutare Territori a Salt
    Repensem Salt des de la cultura
  • Mutare Territori a Granollers
    Transformar la incertesa en oportunitats d’aprenentatge des de la cultura
  • Mutare Territori a Berga
    Creació del Centre Cultural Sant Francesc de Berga. Disseny compartit amb els agents clau del territori
  • Mutare Territori a l'Espluga de Francolí
    L’Anella Cultural de l’Espluga de Francolí. Codissenyem una xarxa cultural activa per a la transformació social

//// Notícies

/Mutare

Mutare connecta el món cultural i social per abraçar la vulnerabilitat

/Mutare

Mutare al territori 2022 farà parada a Terrassa, Tarragona, Cardedeu i Verdú

/Fundació Carulla

Mutare al territori. Pot ajudar la cultura a transformar els municipis?

Més notícies
La cultura transforma el territori