Beques SOS Cultura

Impuls a la creació artística

Sacsegem el carrer!

Creacions artístiques a l’espai públic per als nous reptes socials

Amb les beques SOS Cultura busquem agitadors culturals amb creacions artístiques inèdites de qualitat pensades per ser exhibides en l’espai públic, i amb l’objectiu de reflexionar sobre noves maneres de viure més sostenibles.

Projectes que ens ajudin REconnectar amb la natura i REconduir l’emergència climàtica, a REcuperar l’equilibri i equitat territorial, a REconstruir ponts i REfer relacions, a REflexionar davant la dependència digital i l’excés d’informació, a REimaginar futurs més sostenibles.

Som la Generació del RE, i volem repensar i sacsejar el món des de les arts i la cultura.

En aliança amb:

//// Guanyadors beques 2023

Ja tenim guanyadors!

Descobreix els 5 projectes guanyadors de les beques SOS Cultura 2023 d’impuls a la creació artística a l’espai públic.

Guanyadors SOS Cultura 2023
//// Dotació

Què oferim?

Noves aliances, noves oportunitats

La tercera edició de les Beques SOS Cultura de la Fundació Carulla amplien el seu abast i generen noves oportunitats amb l’aliança amb el Teatre Lliure i FiraTàrrega.

Fundació Carulla

5 beques de 6.000 € cadascuna
L’aportació econòmica s’haurà de destinar a la conceptualització, la producció i l’exhibició de la peça artística.

Una residència artística d’un cap de setmana al Museu de la Vida Rural per a cada projecte guanyador amb un màxim de 4 persones per equip.

Un taller conjunt amb tots els projectes guanyadors per crear i compartir coneixement en cultura, educació i sostenibilitat al Museu de la Vida Rural.

Teatre Lliure

Un dels projectes becats s'emmarcarà dins dels Ajuts a la creació Carlota Soldevila del Teatre Lliure, que comptarà amb una residència de dues setmanes creada especialment per a l'ocasió, adreçada a l'impacte cultural dins l'espai públic.

FiraTàrrega

Una de les beques guanyadores formarà part del programa Suport a la Creació de FiraTàrrega, un espai que acompanya processos de creació escènica i on els creadors realitzen una estada de treball a Tàrrega per donar forma als seus projectes.
«Som la generació del “RE”: després de la crisi econòmica i humanitària, ens toca repensar el món, reconstruir els ponts, refer les relacions»
— Gemma Carbó
//// Entrevista guanyadora beca 2020
SOS Cultura: vulnerabilitat i emergència emocional
//// Contacte

On ens pots trobar?

Per qualsevol dubte ens pots localitzar a:

Correu electrònic: soscultura@fundaciocarulla.cat

Telèfon i WhatsApp: 667 150 082

Horari d’atenció telefònica: de dilluns a divendres, de 9 h a 14 h

//// Més informació

Vols rebre les novetats de la Fundació Carulla?

Deixa’ns les teves dades i t’informarem sobre les diferents convocatòries i activitats de la Fundació Carulla.

//// Notícies

Gemma Carbó, directora del Museu Terra (esquerra) i Marta Esteve, directora general de la Fundació Carulla (dreta)
/Fundació Carulla

Peus a terra: la nova exposició del Museu Terra a Barcelona

Fotografia de "La Nut", primera influencer cultural generada per ordinador.
/Transformadors

Noves ales per als projectes culturals transformadors

Fotografia d'un dels participants a la competició de rap Catalunya Freestyle
/Transformadors