Beques SOS Cultura

Impuls a la creació artística

Sacsegem el carrer!

Creacions artístiques a l’espai públic per als nous reptes socials

Amb les beques SOS Cultura busquem agitadors culturals amb creacions artístiques inèdites de qualitat pensades per ser exhibides en l’espai públic, i amb l’objectiu de reflexionar sobre noves maneres de viure més sostenibles.

Projectes que ens ajudin REconnectar amb la natura i REconduir l’emergència climàtica, a REcuperar l’equilibri i equitat territorial, a REconstruir ponts i REfer relacions, a REflexionar davant la dependència digital i l’excés d’informació, a REimaginar futurs més sostenibles.

Som la Generació del RE, i volem repensar i sacsejar el món des de les arts i la cultura.

En aliança amb:

//// Terminis

Últims dies!

Presenta el teu projecte fins al 30 de març, a les 23:59 h. Encara hi ets a temps!

Et recomanem que llegeixis bé les bases i et descarreguis el formulari en PDF per preparar la inscripció de la teva candidatura.

FORMULARI EN PDF
//// Dotació

Què oferim?

Noves aliances, noves oportunitats

La tercera edició de les Beques SOS Cultura de la Fundació Carulla amplien el seu abast i generen noves oportunitats amb l’aliança amb el Teatre Lliure i FiraTàrrega.

Fundació Carulla

5 beques de 6.000 € cadascuna
L’aportació econòmica s’haurà de destinar a la conceptualització, la producció i l’exhibició de la peça artística.

Una residència artística d’un cap de setmana al Museu de la Vida Rural per a cada projecte guanyador amb un màxim de 4 persones per equip.

Un taller conjunt amb tots els projectes guanyadors per crear i compartir coneixement en cultura, educació i sostenibilitat al Museu de la Vida Rural.

Teatre Lliure

Un dels projectes becats s'emmarcarà dins dels Ajuts a la creació Carlota Soldevila del Teatre Lliure, que comptarà amb una residència de dues setmanes creada especialment per a l'ocasió, adreçada a l'impacte cultural dins l'espai públic.

FiraTàrrega

Una de les beques guanyadores formarà part del programa Suport a la Creació de FiraTàrrega, un espai que acompanya processos de creació escènica i on els creadors realitzen una estada de treball a Tàrrega per donar forma als seus projectes.
//// Candidatures

Creació artística inèdita

Què busquem?

Creacions artístiques inèdites de qualitat pensades per ser exhibides a l’espai públic, que ofereixin respostes a reptes globals de la societat actual. Creacions que tenen impacte en el nostre dia a dia i ens porten a plantejar-nos respostes per avançar cap a una societat més sostenible.

Qui s'hi pot presentar?

Aquesta convocatòria està dirigida a creadors i creadores amb residència a Catalunya.

S'hi poden presentar persones físiques o jurídiques amb què podran desenvolupar el projecte de manera individual o col·lectiva.
«Som la generació del “RE”: després de la crisi econòmica i humanitària, ens toca repensar el món, reconstruir els ponts, refer les relacions»
— Gemma Carbó
//// Entrevista guanyadora beca 2020
SOS Cultura: vulnerabilitat i emergència emocional
//// Requisits

I tu, transformes el carrer?

Requisits

Les creacions han de tenir una clara vocació transformadora i la intencionalitat de donar resposta a un repte social concret.

​La llengua catalana ha d’estar present tant en el procés com en el resultat final de la creació.

Demanem un compromís d’exhibició per garantir que tots els projectes escollits puguin sensibilitzar el públic.

Àmbits creatius

Volem donar suport a processos creatius que abastin totes les expressions o manifestacions artístiques que tinguin lloc a l’espai públic.

L’objecte d’aquesta convocatòria són les arts de carrer i dins d’aquestes s’accepten totes les disciplines escèniques, visuals, digitals... i la hibridació entre aquestes.
//// Contacte

On ens pots trobar?

Si durant la convocatòria tens dubtes sobre la teva candidatura ens pots localitzar a:

Correu electrònic: soscultura@fundaciocarulla.cat

Telèfon i WhatsApp: 667 150 013

Horari d’atenció telefònica: de dilluns a divendres, de 9 h a 14 h

//// Més informació

Vols rebre les novetats de la Fundació Carulla?

Deixa’ns les teves dades i t’informarem sobre les diferents convocatòries i activitats de la Fundació Carulla.

//// Notícies

/Cultura i societat

“La única sala estable que tenim, són els carrers”

/Premi Lluís Carulla