Guanyadors Premis Baldiri 2023-24

//// Guanyadors projectes artístics

Premi Baldiri Arts i Llengua

Impulsem nous projectes educatius, liderats per centres educatius o per docents, que aportin solucions i respostes concretes mitjançant les arts al repte del foment de la llengua catalana com a espai de cohesió social.

  • Una escola per a la vida, i una vida per aprendre
    CEIP Divina Aurora
    (Tavernes de la Valldigna)

    Introducció de les arts en el projecte educatiu amb la llengua com a element vertebrador vehiculat mitjançant la música, l’art, la ràdio, el cinema i la creació.
  • Càntut a les escoles: cacem i cantem cançons
    Escola Puig d’Arques
    (en representació de les tres escoles de primaria de Cassà de la Selva)

    Projecte educatiu intergeneracional que promou la reflexió sobre la llengua catalana als alumnes recopilant i reversionant cançons de la tradició oral.
  • Endinsa’t al cor de les paraules
    Institut Antoni de Martí i Franquès
    (Tarragona)

    Projecte que proposa als alumnes i les famílies accions artístiques (rutes literàries, jornades poètiques, exposicions...) a partir de l’obra literària de poetes catalanes del territori.
  • Escèniques
    Institut Ca n’Oriac
    (Sabadell)

    Projecte interdisciplinari i transversal de cocreació d’una peça teatral en català entre els alumnes del centre i els artistes i professionals del centre de creació laSala.
  • Art integrat a la Sagrada Família: el patrimoni cultural en el currículum
    Vedruna Immaculada Barcelona
    (Barcelona)

    Projecte que integra coneixements artístics i de la cultura catalana al currículum escolar a través de l’aproximació i l’estudi dels elements de la basílica de la Sagrada Família.
  • Enderroc
    Institut Escola Elisabets
    (Barcelona)

    Els alumnes descobreixen la història del Raval investigant i creant obres de diferents disciplines artístiques en col·laboració amb les entitats culturals i socials del barri.
  • Cent llenguatges per créixer i ser: tastets d’art
    CRA Celumbres
    (Cinctorres)

    Tallers setmanals que utilitzen les llengües en diferents expressions artístiques per aportar a l'alumnat la possibilitat de conèixer, connectar i reflexionar sobre la realitat artística i cultural del territori.
  • CM en Acció!
    Escola Alfred Mata
    (Puig-reig)

    Ofereix a l’alumnat una experiència de creació de programes de TV i de ràdio analitzant i treballant els formats d’audiovisual i les tipologies textuals.
//// Guanyadors Experiències

Premi Baldiri a Experiències Innovadores

Reconeixem les experiències innovadores portades a terme dins i fora de l’aula que responguin de manera creativa i a través dels llenguatges artístics i creatius als diferents reptes viscuts als centres educatius

PREMIS A CICLE INFANTIL I INICIAL
  • Xixona en Viu

    CEIP Eloi Coloma, Xixona (Alancantí) 

  • La primavera a escena: un viatge d’expressió

    CEIP Attilio Bruschetti, Xàtiva (La Costera) 

  • Per què Ripoll és especial?

    Vedruna Ripoll, Ripoll (Girona) 

  • Auto(im)mòbils

    Escoleta Infantil El Trenet Cooperativa Valenciana, València (València)   

PREMIS A CICLE MITJÀ I SUPERIOR
  • Una comarca de llegenda

    CEIP Pou de la Muntanya, Dénia (La Marina Alta) 

  • Cantem llegendes del Moianès

    ZER El Moianès Llevant, l’Estany (El Moianès) 

  • Que el llegir no ens faci perdre l’escriure

    Vedruna Prats de la Carrera Palafrugell, Palafrugell (Baix Empordà) 

PREMIS A EDUCACIÓ SECUNDÀRIA I CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ
  • Artesania digital

    Institut Eugeni d’Ors, Badalona (Barcelonès) 

  • Podcasts d’anada i tornada 

    Institut Sa Palomera, Blanes (La Selva) 

  • La comunitat 

    Institut Abat Oliba, Ripoll (Ripollès) 

  • Ara i sempre cultura 

    Institut La Romànica, Barberà del Vallès (Barcelonès) 

PREMIS A BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR
  • Rentar i cantar, parlar, guardar, callar i cuidar.

    Institut Josep Brugulat, Banyoles (Girona) 

  • Poblenou: històries de barri 

    INS Euclides, Pineda de Mar (Maresme)  

PREMIS A EXPERIÈNCIES A DIVERSOS NIVELLS EDUCATIUS, CENTRES DE FORMACIÓ D'ADULTS I ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL
  • Cultivem emocions a través de l’art i la natura 

    CEE Sant Rafael, Tarragona (Tarragonès) 

  • Projecte Mutatio 

    Escola Municipal de Música de Berga, Berga (Berguedà) 

  • Cues de Pansa. Ruta de les paraules oblidades. 

    Escola Cérvola Blanca, Sant Martí de Tous (Anoia)  

  • Murmuris 

    Escola Pia Igualada, Anoia (Anoia) 

  • Passejant entre límits 

    Escola Rellinars, Rellinars (Vallès Occidental)  

  • Un musical transformador 

    Institut El Castell, Esparreguera (Baix Llobregat) 

  • Som Art 

    Escola Mare de Déu de la Muntanya, Esparreguera (Baix Llobregat) 

//// Finalistes Escola

Premi Baldiri Escola Transformadora

Veredicte el 8 de juny
  • Institut Ca n'Oriac

    L’Institut Ca n’Oriac va obrir les seves portes al curs 2018-19, ocupant les instal·lacions de l’antic Institut Arraona i ampliant l’oferta educativa pública a la zona nord de Sabadell. Un nou espai d’aprenentatge que fusiona tradició i modernitat, i que ja ha començat a deixar la seva empremta en les vides dels habitants de la comunitat. Aquest institut, conegut com el nou punt de referència educativa, ha començat a forjar el seu propi llegat, fent-se un lloc destacat entre les institucions educatives de la ciutat.

  • Institut Escola Elisabets

    L’Institut Escola Elisabets, situat al Carrer Elisabets, 8-10, al barri del Raval de Barcelona, va passar a formar part de la xarxa de centres públics de la ciutat el curs 2021-2022, després d’haver estat conegut durant molts anys com a Escola Labouré. La estructura original de la escola data del segle XVIII. Aquesta fusió d’història i modernitat converteix l’Institut Escola Elisabets en un punt emblemàtic d’educació a la ciutat de Barcelona.

  • CRA Celumbres

    El CRA, situat en una àrea rural als Ports de Castelló, és un centre compromès amb la seva comunitat i el desenvolupament dels seus alumnes. Malgrat els reptes de comunicació i despoblació, l’escola ha vist un augment gradual en la matrícula gràcies a factors com la millora de les comunicacions i les iniciatives de repoblament. Amb un claustre diversificat i una filosofia educativa activa i inclusiva, el CRA busca proporcionar experiències d’aprenentatge competencials i fomentar l’autonomia i el pensament crític dels seus alumnes.

  • CEIP Attilio Bruschetti

    El CEIP Attilio Bruschetti, situat al cor de Xàtiva, és un referent educatiu amb una rica història cultural. Amb una ubicació idíl·lica al Jardí del Bes, l’escola ha estat testimoni dels canvis socials de la comunitat, mantenint un compromís constant amb la qualitat educativa. El centre, envoltat per una barreja de tradició i modernitat, acull una comunitat diversa amb una gran varietat lingüística i cultural. Com una institució dinàmica, el CEIP Attilio Bruschetti fomenta un ambient d’aprenentatge autèntic, on es respecta el ritme de cada estudiant i s’incorpora la innovació pedagògica i els descobriments de la neurociència.