Premi d’Estímul a idees i projectes

Convocatòria tancada

Sou una entitat compromesa amb el lleure educatiu?

El Premi d’Estímul a idees i projectes impulsa iniciatives que desperten els valors, la cultura i la transformació en el marc del lleure.

//// Guardonats 2020
  • Jornades d'Habitatge d'A.E. Terra-Nova

El projecte presentat per l’‘Agrupament Escolta Terra-Nova del barri del Clot-Camp de l’Arpa de Barcelona neix amb l’objectiu de visibilitzar les diverses problemàtiques que es viuen al barri, i al conjunt de la ciutat, a l’hora d’exercir un dret fonamental: tenir una llar. Efectivament, molts col·lectius no tenen accés a l’habitatge i d’altres es veuen obligats a viure en habitatges que no responen a les seves necessitats.

Així doncs, el projecte vol debatre sobre l’accés a un habitatge digne, i com el desenvolupament del sistema econòmic ha generat una mercantilització d’aquest dret fonamental. Per fer-ho, la qüestió s’abordarà des de 4 eixos principals: el gènere, l’ ètnia, el món rural i les alternatives al model tradicional d’accés a l’habitatge.

• Malbaratament0 d'AEiG Sant Pere

Amb l’objectiu de conscienciar i oferir eines per reduir el malbaratament alimentari al cau i a l’entorn més proper, l’Agrupament Escolta i Guia Sant Pere de Figueres presenta el projecte «Malbaratament0». Una sèrie d’activitats que, a través el joc, pretenen generar un espai de debat i reflexió dirigida als infants i joves de l’agrupament i compartida amb altres caus i agents de l’entorn. Una manera de fer-los sentir part d’aquesta iniciativa.

El projecte anirà acompanyat de diferents accions de difusió, una guia pràctica de com reduir el malbaratament dels aliments en els diferents sectors i un dinar popular – a base d’aliments descartats però perfectament comestibles – per donar a conèixer la problemàtica a la ciutat de Figueres.

• (A)TERRA, Esplai la Llar Sagrada Família

L’Esplai La Llar Sagrada Família del barri de la Cogullada de Terrassa presenta «(A)Terra», un projecte educatiu que té com a objectiu generar consciència sobre el planeta Terra i com fer d’aquest món, un indret més sostenible per a tots i totes. La idea és que el projecte no es quedi dins l’entitat sinó que se’n pugui fer ressò a tot el barri i el seu entorn més proper.

La iniciativa estarà encapçalada pels mateixos infants, que tindran l’oportunitat de liderar un projecte de canvi en el seu entorn, i ho faran organitzant activitats sobre el medi ambient, excursions pel barri i projectes on s’implicarà la família i els amics.

Què has de saber?

Dotació

3 premis de 2.000 € i acompanyament i mentoria per als tres projectes durant el curs acadèmic 2020-2021.

Qui hi pot participar?

Agrupaments, centres d’esplai, cases de colònies, casals de barri i centres d’educació ambiental de totes les terres de parla catalana.
Les federacions i les associacions d’entitats no es poden presentar.

Com m'hi puc presentar?

Presenteu la vostra idea o projecte mitjançant un vídeo de 3 a 5 minuts que inclogui:

• En què consisteix la iniciativa, les necessitats que motiven el projecte.

• Els objectius, les activitats que es duran a terme i els agents de l'entorn o entitats que hi participaran.

//// Premis d'Educació en el Lleure

Calendari de la convocatòria 2019 - 2020

1. Publicació de les bases i presentació de les candidatures

17 de febrer del 2020
  2. Finalització del període d'inscripció

20 d'abril del 2020
  3. Acte de lliurament

7 de juny del 2020

//// Notícies

Marta Esteve a Mutare Educació.
/Fundació Carulla

Marta Esteve: «La cultura és un dret irrenunciable que ha de poder exercir tothom»

Totes les notícies