Un centre d’art urbà, premi Carulla

Xavier Ballaz de B-Murals parlant a l'escenari durant el lliurament del Premi Lluís Carulla 2018.

Font: El Punt Avui
Imatge: Fundació Carulla

Bostik Murals, un centre de creació, reflexió i difusió de l’art urbà situat a la Sagrera, va ser distingit ahir amb el premi Lluís Carulla d’emprenedoria cultural. Gràcies al premi, aquest espai impulsat pel col·lectiu Difusor BCN i la Nau Bòstik rebrà 60.000 euros i dos anys d’acompanyament empresarial a càrrec de Netmentora Catalunya, associació de suport a l’emprenedoria. Bostik Murals, considerat el primer centre d’art urbà de Barcelona, està plantejat com un pol de creació i reflexió al voltant de l’art urbà, que pivota sobre un espai fix però en constant transformació, tant els seus murs com els espais interiors. El jurat dels premis, integrat per Jordi Sellas, Laia Gasch, Emilio Álvarez, Isona Passola, Ricard Robles, Núria Basi, Joan Sala i Nicolau Brossa, va atorgar el premi a Bostik Murals perquè fomenta la participació i la cohesió social a través de l’art urbà; perquè acull reconeguts artistes locals i internacionals, i impulsa l’experimentació i el treball amb artistes novells; per la proposta formativa i d’experimentació adreçada a les escoles; i perquè projecta Barcelona i situa la ciutat en el circuit d’art urbà internacional.

Per la seva part, Traces, una plataforma en línia que permet construir la memòria col·lectiva del patrimoni, i Versembrant, una escola popular itinerant per educar en la igualtat social, rebran 15.000 euros per fer créixer els seus projectes i dos anys d’assessorament.

Al premi Lluís Carulla, un guardó impulsat per la Fundació Carulla amb la voluntat d’apostar per la cultura com a motor de transformació social, s’hi han presentat enguany un total de 202 candidatures, de les quals cinc corresponen als projectes finalistes.

Redacció (27/11/2018). “Un centre d’art urbà, premi Carulla”. El Punt Avui. [Digital].
Disponible a: https://bit.ly/345xP7T [28/11/2018]