- ESTRUCTURA DEL PATRONAT
1.1 Nombre de membres i composició
El nombre de membres del Patronat és d’un mínim de dotze i un màxim de quinze. Els càrrecs del Patronat són:
- presidència
- dos vicepresidents
- secretaria (que pot ser exercida per una persona que no tingui la condició de patró)
- vocalies
1.2 Nomenaments i cessaments
Els patrons són nomenats per acord de les dues terceres parts dels membres del Patronat.
1.3 Incompatibilitats
Es considerarà incompatible amb el càrrec de patró qualsevol activitat que comporti un conflicte d’interès real amb els interessos de la Fundació Carulla.
El Patronat vetllarà per evitar conflictes d’interès i per assegurar el respecte dels seus membres a les regles d’incompatibilitat.
1.4 Edat de jubilació
Els membres del Patronat de la Fundació Carulla es jubilaran quan compleixin setanta-cinc anys d’edat.
1.5 Mandat
Els patrons de la Fundació tenen un mandat de tres anys, poden ser reelegits successives vegades i les renovacions de la composició del Patronat està previst que es facin cada dos anys per terceres parts.
1.6 Presidència, vicepresidència i direcció general
El Patronat nomenarà cada quatre anys el president, un vicepresident primer, un vicepresident segon i un secretari, que poden ser reelegits.
Així mateix el Patronat nomenarà un director general, que no serà membre del Patronat, però que assistirà a les seves reunions a fi d’aportar-hi tota la informació necessària.
1.7 Comitè Executiu i altres comissions
Per garantir un funcionament adequat de la Fundació, que permeti de prendre les decisions oportunes en cada moment i fer un seguiment del treball que duu a terme la Fundació, el Patronat elegirà un Comitè Executiu que presidirà el president de la Fundació, tindrà entre tres i vuit membres i es renovarà cada quatre anys.
El Comitè Executiu ha de:
- Rebre una informació detallada sobre el desenvolupament de les activitats de la Fundació i sobre l’execució del pressupost vigent.
- Prendre les decisions que orientin, defineixin i concretin les línies d’actuació de la Fundació i que vagin més enllà de la gestió ordinària de les activitats, derivada de l’aplicació dels pressupostos aprovats pel Patronat.
- Donar el vistiplau previ als projectes de comptes, de balanç i de pressupostos abans de ser elevats a l’aprovació del Patronat.
- Autoritzar les inversions fins a 100.000 €.
- Autoritzar les despeses destinades a aportacions a activitats que tinguin un origen extern a la Fundació.
- Aprovar les retribucions del personal de la Fundació.
El Patronat pot constituir les comissions de treball que consideri convenients per analitzar aspectes diversos de l’activitat de la Fundació i elaborar, quan sigui al cas, propostes d’actuació que es puguin elevar al Patronat.
Així mateix, el Patronat pot constituir una comissió d’avaluació que elabori anualment un informe sobre els comptes de la Fundació i que verifiqui que la gestió dels diversos òrgans de la Fundació s’adeqüi a aquestes normes de funcionament i als acords adoptats pel Patronat. Aquesta comissió seria integrada per un president, que seria un dels vicepresidents de la Fundació; un patró membre de la família Carulla-Font, i un patró independent. El president i el director general de la Fundació prestaran, quan sigui el cas, tot el suport necessari a la Comissió d’Avaluació perquè pugui desenvolupar eficaçment les seves funcions.