Marcel Tomàs

Disciplina:

Arts escèniques

//// Què és "SUMA"?

“SUMA” és un espectacle de carrer, banyat d’humor, que busca trencar el tabú de la immigració agreujat amb la pandèmia. Efectivament, a causa de la Covid-19 els sentiments de por, la distància social i les emocions retingudes no estan ajudant amb l’estigmatització del col·lectiu immigrant, concretament el dels temporers de fruita dolça.

Sovint, la gent del territori mira amb recel i desconfiança els temporers, acusats de ser els màxims causants dels rebrots. L’objectiu de l’espectacle és, doncs, reproduir escenes quotidianes, descontextualitzar-les i portar-les fins a l’absurd, trobant-ne la part còmica. A través l’humor es pretén fer reflexionar el públic, destensar les tensions generades i refer els lligams.

1. 15 d'octubre del 2020

Firma del conveni
    Conveni firmat i engeguem el projecte! Necessitem la #cultura més que mai.
  2. 25 de novembre del 2020

Comencem a treballar en nous reptes!
    Comencem la fase de creació recopilant informació i plasmant les idees que volem treballar.
  3. 17 de gener del 2021

L'humor com a element integrador en un entorn rural
    Comencem a treballar les escenes amb col·laboradors habituals de la companyia.
  4. 20 de febrer de 2021

4 sessions participatives
    Treballem amb un grup de 10 joves de l'entorn rural per poder implicar-los en la part de creació desenvolupant les seves idees per després portar-les a l’escenari amb l'humor com a fil conductor.
  5. 11 de març 2021

Última fase!
    Després de les diferents trobades entre actors, joves i agents del territori és el moment d'escriure el guió amb l'objectiu final de la creació d’un espectacle de carrer que reflecteixi la problemàtica en l’accés a les arts escèniques en un entorn rural, una situació encara més agreujada per la pandèmia.
  6. 23 de març de 2021

Què m'emporto?
    "A banda del resultat, aquest projecte m'ha suposat un creixement tant a nivell personal com artístic, que de ben segur crearà pòsit i es veurà reflectit en futures creacions de la companyia".