Guanyadors SOS Cultura

//// Guanyadors creacions a l'espai públic
  • David Pintó

Tot anirà bé
    Repte: Resiliència

Un projecte artístic que barreja el teatre, la música i l’humor esculpit en forma cabaret musical. A través de cançons desenfadades i amb grans dosis d’humor, se’ns relata la desgràcia dels efectes de la Covid-19 i la resiliència i capacitat d’adaptació que els éssers humans tenim per reinventar-nos i riure’ns de nosaltres mateixos.

• Adriana de Montserrat

La Màquina Sanadora
    Repte: La nova normalitat

Una instal·lació artística mòbil que busca reflectir el conjunt d’elements que la Covid-19 ha portat a la societat i que, d’una forma o altra, hem anat adaptant en el nostre dia a dia fins a formar part de la imatge del segle XXI: màscares, noves simbologies i normatives, noves rutines…

• Núria Serra

Ball de màscares
    Repte: Mascaretes i les emocions retingudes

Un espectacle de dansa i audiovisual en què els artistes ens volen fer reflexionar sobre l’ús de la màscara mèdica com a màscara d’identitat. Intentem ser algú que no som darrere l’anonimat? Enlloc d’amplificar les sonoritats personals, no estarem encobrint realitats i tapant emocions?

• Antonio Masegosa

Ínsula
    Repte: Efectes del confinament

Una performance que endinsa l’espectador dins la casa d’una persona confinada, on les emocions canvien per moments, en què les rutines són massa pesades i la incertesa va minvant la visió positiva de cada situació. Tres actors habitaran l’espai públic i interpel·laran el públic per tal que expliquin les seves pròpies vivències.

• Mónica Martínez

4×4 Veus en temps de pandèmia
    Repte: Reconciliació amb l’espai públic

Un projecte que s’articula a través de 4 espectacles de Teatre Playback: una forma interactiva de teatre en la qual el públic explica les seves històries de vida i un grup d’actrius i un músic les representen escènicament al moment. Les 4 temàtiques abordades són la maternitat i/o paternitat en confinament, la migració i treball en temps de pandèmia, el sector sanitari en l’emergència i la gent gran front l’amenaça del virus.

• Carles Marigo

#BombollaSegura
    Repte: El distanciament social en l’art

#BombollaSegura és una instal·lació al carrer on un pianista toca aïllat dins d’una bombolla transparent i insonoritzada, allunyat del seu públic. De la bombolla en surten conductes, les fonts d’emissió del so del piano, situats a distàncies diverses i per on el públic podrà escoltar la melodia si decideix apropar-s’hi: l’única manera de gaudir del seu art. Una reflexió sobre el distanciament social en l’art.

• Jordi Carré

El confinament de la Laura
    Repte: La soledat

La música és sanadora, és transformadora perquè quan l’escoltem tenim la capacitat de viatjar, sentir-nos menys sols i allunyar-nos de l’angoixa alhora que ens apropem de la felicitat i la bellesa. Partint d’aquesta premissa, l’artista Jordi Carré posa en marxa un espectacle en forma de conte musicat, on la Laura (la protagonista de la història, que viu confinada amb la família) experimentarà una transformació gràcies a la música.

• Cristina Cordero

Societat Covid
    Repte: Canvis socials

La manera en què ens enfrontem a la crisi sanitària a escala individual és essencial en la construcció de la nova “Societat Covid”. Aquest és el títol del projecte de Cristina Cordero, un espectacle participatiu en directe i amb ús d’una app de mòbil per fer reflexionar sobre la Covid-19 i els canvis socials que ja ens està portant.

• Antonella D'Ascenzi

Filar
    Repte: Distanciament social

Una peça de dansa contemporània i poesia visual amb dues actrius, una performer i una titella, que ens parla del poder de la relació entre cossos i objectes. Una relació que es desenvolupa des de la distància dels fils, semblant a la que hem viscut durant el confinament i que encara ara es manté.

• Maria Heras

Més enllà dels números
    Repte: Relació amb la mort i el dol

La pandèmia ens ha obert els ulls en molts aspectes, un d’ells el nostre distanciament a la mort i la por que tenim d’enfrontar-la. Aquesta és una peça híbrida d’art performatiu que barreja el teatre, la improvisació i la interacció amb el públic, i que ens farà les preguntes incòmodes per començar a plantejar les respostes que necessitem.

• Lía Pérez

Sortirem — Del No-Lloc. Oda a la descongelació
    Repte: Recuperació de l’espai públic

Una peça teatral al carrer a partir del concepte de congelació contra descongelació. La companyia de teatre Todo por el punk ens proposa aquesta obra en forma de joc i ens planteja la següent pregunta: estàvem congelats abans de la crisi del COVID-19 o ens hem congelat ara?

• Carme Malaret

EXPRESSA
    Repte: Comunicació en temps d’aïllament

Recordeu com ens vam comunicar durant el confinament? “EXPRESSA” és una intervenció a l’espai públic on es convida a la gent a aportar les seves reflexions escrites en període de confinament, fent pública la correspondència bolcada a les xarxes i/o a través d’e-mails, i mostrar-les a les places i carrers.

• Olga Vinyals

Zona Vermella
    Repte: Acompanyament de la gent gran

Zona vermella és una acció teatral desenvolupada en l’espai públic, formada per un recorregut de 9 instal·lacions que el públic haurà d’anar seguint i que els portarà a descobrir els protagonistes de l’acció: dones i homes majors de 65 anys aïllats.

• Joel Álvarez

Vitamina Aire
    Repte: Educació en temps de pandèmia

Com fem front a les incerteses en el món educatiu? Com podem seguir ensenyant en temps de pandèmia? Vitamina Aire és una proposta en forma de peça teatral en moviment, realitzada amb mestres, que busca donar cabuda a l’experiència d’educar en l’era de la Covid.

• Daniela Poch

[ELECTRICTIONARY]
    Repte: Nova relació amb l’espai públic

ELECTRICTIONARY és un projecte que s’emmarca en la “poesia de les evidències”: un inventari que capti les pràctiques, extingides però també les noves, que tenim de relacionar-nos amb l’espai públic. El projecte s’articularà a través un conjunt d’intervencions escèniques consistents en escriure en viu i amb la participació del vianant.

• Neus Canalias

Tornar-te a veure
    Repte: Experiència del confinament per a la gent gran

Un projecte artístic i pedagògic comunitari que parteix de tres històries viscudes per tres persones grans d’arreu del territori amb un punt en comú: les emocions retingudes durant la quarantena.

• Sandra Jurado

24/7: Vintiquatreset
    Repte: Estigmatització del jovent arran de la pandèmia

El projecte 24/7 és una peça artística per a l’espai públic que busca donar veu als joves, un col·lectiu que no només ha viscut el confinament, sinó també l’estigmatització de ser els causants dels rebrots. Aquest projecte es presenta com una oportunitat per poder explicar a la societat com han viscut i com estan vivint la crisi sanitària, alhora que els permet alliberar emocions, socialitzar i formar-se.

• Marcel Tomàs

SUMA
    Repte: Immigració, desigualtats i marginació

SUMA és un espectacle de carrer, banyat d’humor, que busca trencar el tabú de la immigració agreujat amb la pandèmia. L’objectiu és reproduir escenes quotidianes, descontextualitzar-les i portar-les fins a l’absurd, trobant-ne la part còmica. A través l’humor es vol fer reflexionar el públic, destensar les tensions generades i refer els lligams.

• Faudom85

Des_konektar
    Repte: Distanciament social

Una performance que ens vol fer reflexionar sobre les noves formes de comunicar-se, l’apropament virtual i els seus beneficis però també els seus inconvenients i absurditats. Com ens està afectant el distanciament físic? Quines emocions genera el nou llenguatge comunicatiu?

• Sergi Estebanell

Si es pot, es pot
    Repte: Apoderament i potència col·lectiva

El projecte d’arts vives de Sergi Estebanell s’articula en tres fases: un espectacle a l’espai públic en forma d’àgora, un taller-laboratori experimental i, finalment, una recol·lecció de pràctiques i dels imaginaris col·lectius. Tot plegat amb l’objectiu d’incentivar l’esperit crític i la reflexió al voltant de la temàtica del poder i facilitar dispositius de trobada, de connexió emocional, d’allò que ens és comú.

//// Guanyadors mutare en el territori
  • Associació Cultural Azahara

Salt