Fundació Privada Cultural de Granollers AC

Granollers

//// Repte

La Fundació Privada Cultural de Granollers AC té un objectiu clar: innovar en educació des de la cultura i el treball amb els docents. La problemàtica identificada, però, és una formació insuficient, així com la manca d’espais de diàleg entre els docents i els/les gestors/es culturals de la ciutat responsables d’equipaments culturals.

Implementant la metodologia mutare busquen reforçar uns referents culturals on poder fomentar l’educació dels infants i joves de Granollers, no només per sobreviure a la convivència multicultural de la societat en general, sinó també perquè les competències culturals i artístiques són essencials pels futurs professionals en una economia basada en el coneixement, la creativitat i la innovació.

//// L'entitat

Convençuts de la importància que té la cultura en la formació integral de les persones, la Fundació Privada Cultural de Granollers AC, hereva de l’Associació Cultural de Granollers (fundada l’any 1947) ha posat a l’abast de mestres, professores i professors del Vallès Oriental, ininterrompudament des de l’any 1982, el programa Activitats per a les Escoles.

Unes pràctiques culturals en arts escèniques, música, cinema, art, ciència i patrimoni, amb l’objectiu de col·laborar amb la comunitat educativa en la formació del sentit crític i estètic, en els valors cívics i ètics i en la capacitat d’anàlisi de la realitat, assegurant a tothom un accés a la cultura i preservant la noció del valor de les coses, les seves claus d’interpretació i la sensibilitat per gaudir-ne millor.