Carme Malaret

Disciplina:

Arts plàstiques

//// Què és "EXPRESSA"?

Aquest és un projecte que posa el focus en les narratives emeses en moments de confinament. Recordeu com ens vam comunicar? “EXPRESSA” és una intervenció a l’espai públic on es convida a la gent a aportar les seves reflexions escrites en període de confinament, fent pública la correspondència bolcada a les xarxes i/ o a través d’e-mails, i mostrar-les a les places i carrers.

Una acció d’impacte visual i plàstica que aporta pensament crític, dóna visibilitat als microrelats que es van mantenir i esdevé un clam per recuperar l’espai públic. Un veritable altaveu de l’espontaneïtat d’una correspondència que necessitàvem emetre per endreçar els sentiments, i que demostra el poder transformador de la gent.

1. 15 d'octubre de 2020

Firma del conveni
    Comencem! Volem reflexionar sobre com ens hem comunicat en el confinament.
  2. 11 de novembre de 2020

Particpació ciutadana
    Expressa es basa en la participació ciutadana. Descobriu els més de 100 textos que han rebut de gent al seu compte d'Instagram!
  3. 30 de novembre de 2020

Recerca
    Taula de treball interdisciplinària: Iona Palau, antropòloga; Mariona Pujol, dissenyadora; Marc Fàbregas, filòsof; i Santi Herranz, psiquiatre.
  4. 30 de desembre de 2020

Sumem esforços
    El filòsof Jaume Grau se suma a l'equip base format ja per Quim Déu, dissenyador i grafista de la imatge del projecte; Eloi Trullàs, comunicador audiovisual que organitza la base de dades i Irene Forment que porta les publicacions a Instagram.

5. 12 de febrer de 2021

Tenim dates
    El 13 de març sis localitzacions diferents pels carrers de Sant Just Desvern mostraran la intervenció, que es podrà visitar a partir del 18 de març a l'Espai de Lliure Creació de la població en format de mostra exprés.
  6. 4 de març de 2021

Ultimant la intervenció física!
    6 taulells. Cada taulell empaperat amb un paper pintat diferent i en cada un d'ells hi haurà els titulars dels 106 textos rebuts de forma participativa i espontània sobre les reflexions sorgides en el primer confinament.