Associació cultural Azahara

Salt

//// Repte

L’Associació cultural Azahara té l’objectiu, entre d’altres, d’eliminar els prejudicis presents en la societat a través el treball comunitari. El seu treball es basa en la creació de noves narratives que facin front a l’estigmatització i prejudicis que es tenen sobre la vila de Salt, i promoure la seva riquesa humana amb la creació de nous projectes culturals i la construcció col·lectiva d’un storytelling compartit.

Per aconseguir-ho, és vital la creació d’un treball en xarxa, implicant tot tipus d’agents socials i culturals (administració, entitats locals, associacions de veïnes i activistes socials i culturals de Salt) i la metodologia mutare n’és l’eina perfecta.

//// L'entitat

L’associació cultural per a la cooperació al desenvolupament Azahara és una entitat impulsada per Mohamed El Amrani (Premi d’Actuació Cívica Lluís Carulla 2016). Azahara és una organització sense ànim de lucre que té l’objectiu de crear ecosistemes d’emprenedoria social i cultural, sobretot projectes vinculats a l’educació, la cultura, l’inclusió i la cooperació al desenvolupament.

Azahara aglutina sector públic, privat, teixit associatiu i l’acció ciutadana com a actors essencials en el desenvolupament de projectes de cooperació. Les àrees d’acció de Azahara es basen principalment en els Objectius de Desenvolupament Sostenible 2030. Es pretén generar un canvi global per transformar les ciutats a través de la innovació social des d’una perspectiva transversal i global compartint bones pràctiques i recursos.