Ritme i compromís

Nom de l’associació:

Associació Ritme i Compromís

Disciplina:

Arts escèniques (dansa i percussió)

Col·lectiu:

Noies joves no acompanyades

//// Què és "Ritme i compromís"?

‘Ritme i compromís’ proposa un taller comunitari adreçat a noies adolescents acollides al Servei de Protecció a l’Emergència l’Olivar, gestionat per la Fundació Idea. A partir del ritme, el moviment i la dansa, el projecte treballa per millorar el seu estat emocional, agreujat per la crisi de la Covid-19. El sentiment d’aïllament, llunyania i separació familiar ha provocat un increment de les situacions de risc, vulnerabilitat i violència en aquest col·lectiu.

//// El projecte en l'actualitat

El procés ha finalitzat amb una exhibició final al Teatre Municipal de Sant Esteve de Palautordera i dues actuacions més a Sabadell i l’Hospitalet. En el col·loqui posterior es va veure reflectit el resultat final de molts mesos de treball, uns resultats molt superiors dels esperats. Es va poder confirmar com la cultura i la dansa són el motor de transformació social gràcies al seu poder d’emocionar, alliberar i promoure les relacions personals i col·lectives.

//// Vídeos del projecte
  • Com és el procés creatiu
  • Taller comunitari
//// Imatges del projecte