Ajudes al desenvolupament de Mutare en el territori

Per a organitzacions culturals sense ànim de lucre

3 ajuts de 4.000 € per fer tres jornades Mutare en diferents punts del territori.

CONVOCATÒRIA TANCADA.

Coneix els guanyadors!

Volem facilitar l’accés a la metodologia Mutare per resoldre en comunitat els reptes de la nova societat cultural.

Mutare és un espai de diàleg, reflexió i acció sobre com la cultura transforma la societat. És un espai d’intel·ligència col·lectiva que proposa continguts i eines per fer que els projectes culturals i educatius incrementin la seva capacitat de millorar la vida de les persones.

Mutare és una metodologia per repensar-nos, un espai més necessari que mai per trobar respostes creatives als nous reptes socials i culturals. Mutare és cultura i és transformació social.

Què busquem?

Propostes que busquin donar resposta a reptes socials concrets identificats en un territori des de la cultura i les arts. En aquest sentit, és important que tinguis en compte el Decàleg Mutare per plantejar la teva proposta.

Pots trobar exemples del que és Mutare i de com posem Mutare en pràctica aquí.

Què oferim?

El suport de l'oficina tècnica per desenvolupar tres edicions de Mutare al territori català. L’oficina tècnica de la Fundació estudia el cas, en especial el repte al qual es vol donar resposta des de la cultura, prepara la metodologia de treball i dinamitza les sessions. Aquest suport està valorat en 4.000 € per cada Mutare.

Les tasques que desenvoluparà l’oficina tècnica de la Fundació inclouen:

• Acompanyar l’organització cultural en la realització i avaluació d’un Mutare al seu territori.
  • Donar suport en la comunicació de la sessió amb els mitjans propis de la Fundació.
  • Facilitar el suport tècnic i la metodologia necessària per a la sessió: disseny, desenvolupament, dinamització i avaluació.
  • Afavorir l’intercanvi i el treball en xarxa amb altres territoris que estiguin portant a terme accions d’aplicació de la metodologia Mutare

A qui ens adrecem i què demanem?

Aquesta convocatòria està orientada a organitzacions culturals sense ànim de lucre, d’àmbit català, que comptin amb la complicitat d’altres agents, col·lectius i administracions locals del territori on es vol desenvolupar un Mutare.

Et demanem
Que puguis garantir un espai físic on realitzar la sessió plenària Mutare i que comptis amb la complicitat dels agents del teu territori.
També et demanarem que ens facis un informe recollint l'índex d'indicadors que facilitarem des de la Fundació (abans, durant i després del Mutare al teu territori).

Volem que ens expliquis breument els següents aspectes:
  1. Breu descripció de l’agent o organització que presenta la convocatòria i la seva trajectòria.
  2. Quins reptes concrets has identificat al territori que puguin obtenir respostes a través d’un Mutare? Quins en serien els beneficiaris?
  3. Amb quines complicitats podem comptar (entitats, col·lectius, agents, administració pública local...)? En podries garantir la participació?

La sol·licitud de l’ajuda i la proposta han de ser en català.

Com avaluarem?

Els criteris de valoració seran:

1. Rellevància del repte identificat.
  2. Coherència de la proposta amb el concepte de cultura i transformació social.
  3. Nivell d’aliances proposades en el territori i d’agents que es proposi involucrar. Es valorarà positivament la presència de l’administració pública local a les aliances proposades.

Quins són els terminis?

La convocatòria s’obrirà amb la publicació d'aquestes bases i es podran presentar propostes fins al dia 31 d’agost del 2020.

Durant el mes de setembre es faran públics els projectes seleccionats i es donarà resposta a tots els projectes.

Els Mutare al territori es podran desenvolupar fins al juliol del 2021.

Tens dubtes?

Pots consultar l’apartat faq’s o escriure’ns a soscultura@fundaciocarulla.cat i els resoldrem.

Si necessites atenció telefònica, envia’ns un correu deixant el teu número de telèfon i et trucarem tan aviat com puguem.