Beques de suport a la creació literària en llengua catalana

Per a escriptors joves i editorials

4 beques de 4.000 € per a obres inèdites en català.

CONVOCATÒRIA TANCADA.

Des de l’Editorial Barcino, de la Fundació Carulla, volem fer costat als creadors literaris joves, juntament amb les editorials, com una forma de potenciar no només la creació sinó també la publicació de les obres seleccionades, reforçant així a la indústria editorial catalana.

Què busquem?

Obres literàries inèdites en llengua catalana del camp de la narrativa i l’assaig per a adults.

Què oferim?

4 beques de 4.000 €.

Cada beca es divideix en 3.000 € que s’abonaran a l’escriptor o escriptora seleccionada per al desenvolupament de l’obra i 1.000 € que seran per a l’editorial que l’ha presentat.

A qui ens adrecem i què demanem?

A escriptors d’entre 16 i 35 anys i a editorials, preferentment les agremiades al Gremi d'Editors de Catalunya o a l'Associació d'Editors en Llengua Catalana.

Si ets un escriptor has de fer arribar la teva proposta indicant que s’emmarca en aquesta convocatòria a qualsevol editorial membre del gremi o de l’associació esmentada anteriorment. És l’editorial qui ha de presentar la teva candidatura a la convocatòria.

Has d’enviar:
  • Una sinopsi o descripció general, juntament amb un o diversos fragments de l’obra, tan extensos com sigui possible.
  • Una declaració fent constar que no has presentat la teva proposta a cap altra editorial per a aquesta convocatòria.

Si sou una editorial,

Empleneu el formulari per fer-nos arribar la candidatura. Cada editorial podrà presentar un màxim de dues propostes.

Prepareu els següents documents per pujar com a adjunts:
  • El material de l’autor (sinopsi o descripció general, junt amb un o diversos fragments de l’obra, tan extensos com sigui possible).
  • El vostre pla de promoció.
  • El document signat amb l’autor en el qual s’estableixi el compromís d’ambdues parts de publicar l’obra seleccionada amb l’editorial que presenta la candidatura.

Com avaluarem?

La selecció de les obres guanyadores la farà un jurat que es farà públic abans del tancament de la convocatòria.
Els criteris de valoració seran:

1. Valor de les obres presentades, que considerarà:
  • El grau de definició i concreció del projecte.
  • Es valorarà favorablement la relació explícita de l’obra amb els clàssics literaris en general i, més específicament, amb els clàssics catalans.
  • En el cas d’obres de narrativa, es valorarà el nivell de detall de la sinopsi i el grau de planificació de l’obra sencera.
  • En el cas de l’assaig, es valorarà l’originalitat de les idees expressades en el text, la coherència de la tesi final i la capacitat per tal de desenvolupar-les que suggereixi el text presentat.

1. Fortalesa de la proposta editorial, que considerarà:
  • La coherència de l’obra presentada en relació amb el catàleg de l’editorial.
  • La capacitat de l’editorial de promocionar l’obra.
  • El pla de promoció.
  • La importància d’aquell autor en el projecte de l’editorial.
  • La trajectòria prèvia de l’editorial.
  • Es valoraran preferentment les editorials independents o que no pertanyin a grans grups mediàtics.

Quins són els terminis?

La convocatòria s’obrirà en el moment de fer públiques aquestes bases i les editorials podran presentar propostes fins al dia 30 de setembre del 2020.

A final del mes novembre es faran públics els projectes guanyadors.
Les editorials hauran de publicar l’obra abans del 31 de desembre del 2021.

Com abonarem la beca?

Directament a l’autor: un 70 % després de la signatura del conveni entre les parts i un 30 % un cop lliurada l’obra a l’editorial.

Directament a l’editorial: un 100 % en el moment que acrediti haver rebut l’obra total per part de l’escriptor.

Tens dubtes?

Pots consultar l’apartat faq’s o escriure’ns a soscultura@fundaciocarulla.cat i els resoldrem.

Si necessites atenció telefònica, envia’ns un correu deixant el teu número de telèfon i et trucarem tan aviat com puguem.