Beques de suport a creacions artístiques a l’espai públic

Per a creadors amb voluntat transformadora

20 beques de 4.000 € per a propostes que abordin els efectes de la Covid a la societat catalana.

CONVOCATÒRIA TANCADA.

Coneix els guanyadors!

Volem fer costat a aquells creadors amb trajectòria afectats per la crisi sanitària i social per tal que puguin continuar desenvolupant el seu talent creatiu. L’objectiu és oferir les condicions necessàries perquè puguin reflexionar i presentar creacions artístiques pensades per ser implementades a l’espai públic.

Què busquem?

Creacions artístiques inèdites que tractin els efectes que la Covid-19 està tenint sobre la societat catalana i els reptes que això suposa.

Les creacions han de tenir una clara vocació transformadora i s’han de desenvolupar a l’espai públic, tot i que han d’incorporar una alternativa digital per fer front a eventuals nous períodes de confinament.

Àmbits creatius

Volem donar suport a processos creatius que abastin totes les expressions o manifestacions culturals i artístiques enteses des d'un punt de vista ampli. Només en queda exclosa la literatura, atès que aquest àmbit compta amb una categoria pròpia en aquesta convocatòria.

Què oferim?

20 beques amb una dotació de 4.000 € cadascuna.

L’aportació vol donar suport econòmic als creadors en els seus processos creatius, durant un període màxim de quatre mesos.

A qui ens adrecem?

Creadors amb una trajectòria mínima de dos anys i amb residència a Catalunya. Només es poden presentar persones físiques, que podran desenvolupar el projecte de forma individual o col·lectiva.

En tot cas, només s’atorgarà una beca per projecte i creador, i en cap cas diversos creadors podran presentar el mateix projecte a desenvolupar en el marc d’un col·lectiu.

Què et demanem?

Al formulari ens hauràs d’explicar:

1. La teva trajectòria i, en particular, els últims projectes que l’avalen.

2. Com ha afectat la Covid-19 el desenvolupament de la teva feina o la teva trajectòria artística.

3. Quina és la teva idea. A quina realitat social provocada per la Covid-19 respon la teva proposta? Què penses fer? Com has pensat desenvolupar el procés i amb qui? La proposta s’orienta a algun col·lectiu específic?

4. Quins resultats creus que podries presentar en un període màxim de quatre mesos?
La sol·licitud de la beca i la memòria han de ser en català.

Com avaluarem?

- Trajectòria. Es valorarà la trajectòria del creador que presenta la proposta.

- Grau d’adequació de la proposta als objectius de la convocatòria.

- Qualitat de la proposta. Valorarem l’interès de la hipòtesi plantejada, la metodologia i pla de treball presentat i els resultats que es preveuen assolir.

Quins són els terminis?

La convocatòria s’obrirà al mes de juliol i es podran presentar propostes fins al dia 31 d’agost.

Durant el mes de setembre es donarà resposta a tots els projectes.

El període de desenvolupament del procés creatiu serà entre el mes d’octubre del 2020 i el mes de gener del 2021. A finals de gener hauràs de lliurar una memòria que reculli el procés i la proposta creativa.

Com t'abonarem la beca?

En dos pagaments: un 70% a l’inici del projecte i un 30% un cop finalitzada una mostra pública que hi haurà per visualitzar les creacions.

Tens dubtes?

Pots consultar l’apartat faq’s o escriure’ns a soscultura@fundaciocarulla.cat i els resoldrem.

Si necessites atenció telefònica, envia’ns un correu deixant el teu número de telèfon i et trucarem tan aviat com puguem.