Premis Baldiri Reixac

//// Premis Baldiri 2022/23

Convocatòria oberta!

CONSULTA LES BASES

Cultura i educació per repensar el món

Els premis Baldiri Reixac són guardons anuals que, des de fa 45 anys, impulsen i reconeixen projectes que transformin l’educació i donin resposta als nous reptes socials i educatius des de la cultura i les arts. Ara més que mai, davant els desafiaments globals que estem vivint, busquem escoles i mestres amb projectes innovadors per imaginar futurs més sostenibles i millors per a tothom.

Emergència climàtica, foment de la llengua catalana, esperit crític, gestió emocional i cohesió social i diversitat, són els principals reptes d’aquesta edició dels Baldiri. I com a novetat, aquest any donarem un premi a l’escola catalana més transformadora.

Baldiritza’t i transforma!

Amb el suport de:

logo Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

//// Categories Baldiri

Baldiritza't i transforma

• Premi Baldiri a l'escola transformadora

1 premi de 3.000 €

Busquem centres educatius amb equips compromesos, amb il·lusió i esperit crític que treballin amb la cultura, la llengua catalana i les arts com a motor clar de canvi per fer front als reptes socials i culturals actuals.

• Premi Baldiri a projectes artístics

8 premis de 4.000 €

Impulsem nous projectes educatius que treballin, mitjançant les arts, per atendre reptes com l’emergència climàtica i/o el foment de la llengua catalana com a eina de cohesió social.

• Premi Baldiri a experiències innovadores

20 premis de 500 € en material escolar

Reconeixem les millors experiències col·lectives dins i fora de l’aula, úniques i innovadores, que donin resposta, a través del llenguatge artístic i creatiu, als següents reptes: foment de l’esperit crític, gestió emocional i la inclusió.

//// Baldiri 22/23

Convocatòria

Del 4 de novembre del 2022 al 26 de gener de 2023.

Dotació

Premi Baldiri a l'escola transformadora: 1 premi de 3.000 €.
Premi Baldiri a projectes artístics: 8 premis de 4.000 €.
Premi Baldiri a experiències innovadores: 20 premis de 500 €.

Qui s'hi pot presentar?

Escoles, zones escolars rurals (ZER); instituts; institut escola; llars d'infants; centres de formació d’adults; i escoles d’educació especial d’arreu dels territoris de parla catalana.
//// Contacte

Teniu dubtes?

Si durant la convocatòria teniu dubtes sobre la vostra candidatura, ens podreu localitzar a:

Correu electrònic:
elsbaldiri@fundaciocarulla.cat

Telèfon i WhatsApp:

Horari d’atenció:
De dilluns a divendres, de 9 h a 14 h

//// Jurat Premis Baldiri 2022-2023
  • Xavier López

El Xavier López és director de l’escola Octavio Paz de Barcelona. En els últims anys ha sigut capaç, juntament amb el seu equip, de transformar l’escola esdevenint un dels centres educatius de referència del país. A part de la seva feina com a director és formador en lideratge pedagògic.

• Maria Adzerias

Mestra, postgrau en Formació Holística en Ecodesenvolupament Conscient. Directora de Còdol Educació, que fa 28 anys que crea propostes culturals i educatives en el camp dels museus i la didàctica del patrimoni amb un enfoc innovador, rigorós i transformador, a nivell personal i comunitari.

• Maria Paczkowski

La Maria Paczkowski és doctora en Cs Educació i llicenciada en Belles Arts. És professora de l’Àmbit Artístic del Consorci d’Educació de Barcelona i de la Facultat d’Educació Social i Treball Social de la Pere Tarrés. També és docent del Màster de Mediació Artística i del Post grau de l’Art per a la Inclusió Social (UB). Impulsora i divulgadora de processos d’innovació pedagògica a partir de l’art.

• Glòria Fajula

La Glòria Fajula és docent a l’Escola Pia Balmes de Barcelona. Compta amb una llarga experiència i recentment ha participat en el Programa de Lideratge per a l’Aprenentatge de la Caixa.

• Coral Regí

La Coral Regí és directora de l’Escola Virolai de Barcelona. Vinculada als principals moviments de renovació pedagògica i compromesa en compartir la seva experiència a altres centres i col·laborar amb la gestió del canvi.

• Laura López

És poeta i professora a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès. Fa classes de poesia, narrativa, creativitat, i d’assessora literària. Promou la  poesia, i mou a llegir i escriure’n en clubs de lectura, recitals, en escoles i instituts, i arreu. El seu darrer llibre de poesia és Coratge.

• Ariadna Miquel

L’Ariadna Miquel és gestora i productora cultura independent. Compta amb una llarga trajectòria com a tècnica d’Educació del MACBA i coordinadora de projectes al “Graner. Centre de creació de dansa i arts vives”, acompanyant els programes Creadors En Residència i Escoles Magnet. També ha sigut mentora de la 1ª edició del Connexions.

//// Calendari

Calendari de la convocatòria

Us compartim un calendari del procés de convocatòria, valoració i preselecció de finalistes, veredicte i lliurament final al Museu de la Vida Rural.

//// Premis Baldiri 2021/22

Guardonats Premis Baldiri Reixac 2021-22

Descobreix els guanyadors de l’edició 2021/22, les millors escoles i experiències d’aula que transformen l’educació amb propostes creatives i innovadores mitjançant les arts, la cultura i la llengua.

//// Més informació

Vols rebre les novetats de les activitats de la Fundació Carulla?

Deixa’ns les teves dades i t’informarem de l’obertura del període d’inscripcions i d’altres notícies sobre les convocatòries dels premis, programes d’impuls i activitats cultural de la Fundació.

//// Notícies

/Cultura i educació

Celebrem Els Baldiri 2022 en la gran festa de la cultura i l’educació

/Fundació Carulla

Coneix els guardonats dels Premis Baldiri Reixac 2021-22!

Més notícies