Mutare’21 – 6 de juliol

//// Plenària mutare

La cultura com a estratègia contra l’emergència emocional

6 DE JULIOL, NAU BOSTIK
De 9.30 h a 14 h

Vols rebre els resultats de Mutare’21!
Deixa el teu mail a “Contacte” posant Mutare21 a l’assumpte i te’ls enviarem!

Què podem fer des de la cultura davant dels reptes emocionals que estem vivint? Durant aquesta jornada en format plenària us proposem co-crear els punts clau i crítics, comptant amb mirades diverses i complementàries i posant en diàleg persones dels sectors social, educatiu, sanitari i cultural.

A qui va dirigida aquesta jornada?
Al públic general amb interès per la cultura, però també especialment als i les professionals del sector cultural, educatiu i social.

Júlia Bertran, periodista cultural i escriptora, serà la conductora de la jornada.

//// Ponents Mutare'21

Conferència d'obertura

Guillem d’Efak

Coordinador “Arts en Salut”

Director de comunicació i RSC i coordinador de l’Estratègia Arts en Salut i el Programa Assistencial d’Expertesa Arts en Salut a l’Institut Català de la Salut. Llicenciat en Humanitats (UPF), màster en Història (UPF) i en Arts Administration (Boston University) i diplomat en estudis avançats en Arqueologia. Professor associat de la Facultat d’Humanitats de la UPF, ha vinculat part de la seva trajectòria laboral a diferents institucions culturals com el Bronx Museum o el Metropolitan Museum of Art de New York així com a la direcció d’empreses culturals com l’Agencia literaria Carmen Balcells o Itinera Plus.

Des del 2016 treballa a l’Institut Català de la Salut on aquest darrer any, entre altres projectes d’arts en salut, ha impulsat el projecte Recuperart-19, el qual parteix de la base que els museus poden ser una eina per la recuperació emocional dels professionals sanitaris castigats per la gestió en primera línia de la pandèmia.

//// Ponents Mutare'21

Mutare inspira

• Juan Carlos Martel

Director del Teatre Lliure

Ha dirigit una trentena d’espectacles i és membre del Lincoln Center Theatre Directors Lab de Nova York i co-fundador del Directors Lab Mediterranean. Durant el confinament i la desescalada va impulsar iniciatives com #LliureAlSofà, #The ShowMustGoOn i els Ajuts Extrarodinaris a la Creació Carlota Soldevilla, que promovien l’activitat teatral adaptada a la complexitat del moment: noves maneres de gaudir del teatre i noves peces escèniques creades per al nou context social. Aquestes iniciatives han rebut un reconeixement especial dels Premis de la Crítica 2020.

• Neus Canalias

Projecte “Tornar-te a veure”

Ballarina, creadora i pedagoga, especialitzada en dansa inclusiva i directora de la Cia. La mujer del Carnicero. Treballa per apropar la dansa a tothom, gent amb diversitat o sense, cosa que la motiva a participar de projectes d’inclusió social com Eureka en centres penitenciaris, a col·laborar com a docent al Conservatori Superior de Dansa de Barcelona en el marc del projecte “Cossos Diversos” o realitzar projectes amb DansCapacitats (Fundació Estany, Banyoles).

• Carles Nieto

“Projecte Click”

Pedagog, educador social i coordinador de projectes d’Infància i Joventut de la Fundació IRES. Fa sis anys va impulsar el Projecte Click, un servei d’acompanyament socioeducatiu adreçat a adolescents i joves que té per objectiu acompanyar-los en aquesta etapa vital a nivell emocional, formatiu i laboral, i aconseguir que el potencial i talent, siguin el motor de transformació  del seu projecte personal i comunitari.

• Begoña Alberdi

Soprano i actriu

Formada al Conservatori del Liceu, Begoña Alberdi finalitza els seus estudis amb el Premi d’Honor. Actualment combina la seva trajectòria com a soprano amb la docència. Acompanya i transmet la seva pròpia tècnica vocal a noves veus.

Durant el confinament domiciliari, al tancar-se els escenaris, a la Begoña se li va obrir un de nou: el seu pati d’illes. Durant 72 dies obsequià el veïnat amb el seu cant, regant-los una estona de desconnexió a través de l’art.

//// Ponents mutarre

Mutare contrast

• Sílvia Duran

Directora Àrea de Públics, ICEC

Llicenciada en Història de l’Art Contemporani amb formació en comunicació, màrqueting i públics. Ha treballat com a gestora cultural a Metrònom, Fundació d’Art Contemporani del 1987 al 1990 i al Departament de Cultura des de 1990 i fins a l’actualitat, en diferents encàrrecs com a coordinadora al centre KRTU, com a responsable de l’àrea de comunicació i desenvolupament de l’EADC, com a subdirectora  de difusió cultural, com a coordinadora dels plans integrals de circ, dansa i espectacles familiars, i en la darrera etapa, des de 2013, com a directora de l’àrea de públics de l’ICEC.

• Sonia Gainza

Fundadora i directora d’Apropa Cultura.

Formada en Gestió d’Empreses i Màrqueting a ESADE i amb estudis superiors de cant i de piano. La seva trajectòria laboral i no laboral sempre l’ha acostat al sector social a través de l’educació i la cultura. Responsable del programa socioeducatiu Apropa de l’Auditori de Barcelona, membre de la Comissió Inclusiva de l’AMPA de l’Escola Lavinia i presidenta de l’Associació de Pares amb Fills amb Discapacitat Intel·lectual a l’escola ordinària. Fundadora Apropa Cultura, plataforma col·laborativa que promou la inclusió i la transformació social a través de la connexió d’equipaments culturals i entitats socials.

• Mohamed El Amrani

Emprenedor social, comunicador i activista.

La seva implicació en temes socials comença des de ben petit participant activament en la mediació de conflictes a nivell escolar. Aquesta vocació el porta a fundar la Xarxa de Convivència a Roses, plataforma social que promou la cohesió i la convivència.

Actualment combina la seva tasca com a president de l’Associació Azahara a Salt amb les seves col·laboracions amb diferents mitjans de comunicació i la coordinació de projectes d’innovació social per a Suara Cooperativa.

• Coral Regí

Directora Escola Virolai

Directora i professora de biologia de l’Escola Virolai de Barcelona des de fa 23 anys. Especialitzada en temes com la Innovació i la Qualitat Educativa, el Lideratge i la Direcció o l’Educació en Valors. Compromesa en crear espais d’ensenyament-aprenentatge que promoguin la creativitat com a eina essencial per a fer front als reptes que es generen en el si de la societat complexa i canviant on vivim avui en dia. Destaca la seva participació activa en diferents projectes d’innovació educativa com el comitè científic del projecte Educació Demà de la Fundació Bofill. Presidenta del Fòrum Europeu d’administradors de l’Educació de Catalunya i representant en el Consell Escolar de Catalunya.