Articles Arts&Educació

//// Selecció d'articles

Lectures per transformar l'educació

Us proposem una selecció d’articles inspiradors de La Nadala, la publicació cultural de la Fundació Carulla, en què destaquem diversos projectes educatius que donen resposta als reptes de l’educació del segle XXI des de les arts, la cultura i la llengua catalana.

• La revolució educativa a través de les arts

Autora: Núria Martínez Ribot

A poc a poc estem vivint una transformació a les aules catalanes mitjançant programes artístics, com els centres Magnet, Escola Nova 21, Creadors EN RESiDÈNCIA als instituts de Barcelona o Música a les escoles. En aquest article, la periodista Núria Martínez Ribot fa un recull de diverses propostes institucionals i projectes educatius que incentiven el paper de les arts i la cultura en l’educació catalana.

• La formació dels formadors

Autora: Gemma Carbó

La importància de crear una xarxa de persones, entitats i institucions aliades en la defensa de les arts i la cultura en l’educació és una necessitat. ‘La formació dels formadors’ és una guia imprescindible per conèixer les claus sobre el perfil i la formació que necessiten els professionals que treballen en espais culturals i educatius.

Descarrega
  • Com les arts estan transformant el món?

Autora: Laura Calçada Barres

La importància de les arts i la cultura en l’educació és una qüestió global. Laura Barres ens apropa polítiques i programes internacionals destacades que ens permeten tenir una mirada que traspassa fronteres. Els casos que ens presenta comparteixen l’objectiu de millorar el món prenent com a punt de partida l’avenç de la persona i de la seva comunitat immediata.

Descarrega
  • Les pràctiques artístiques busquen el seu lloc a les escoles

Autora: Núria Juanico

El projecte ‘Tot Dansa’, l’Escola de Circ de l’Ateneu Popular 9 Barris o ‘AMIC- Ficcions’ són algunes de les bones pràctiques que Núria Juanico recull en aquest article. Totes elles transcorren dins l’entorn educatiu des de fa anys i destaquen tant pels processos que desenvolupen com pels resultats.

Descarrega
  • Només s’aprèn allò que emociona, allò que s’estima

Autor: Xavier López Ortín

La connexió emocional és l’inici de qualsevol aprenentatge. Des de l’arribada de la pandèmia, els centres educatius han hagut d’adaptar-se i trobar una resposta a les necessitats del moment. En un moment de debilitat, cal sumar esforços per garantir l’atenció educativa, i així s’ha posat en pràctica a l’Escola Octavio Paz de Barcelona, on la cultura i l’art es conceben com a motors educatius i de cohesió.

Descarrega
  • Educar i aprendre al medi rural

Autora: Roser Bech Padrosa

Les escoles rurals són espais amb una funció social molt important. En aquest sentit, la cultura i les arts conflueixen en un entorn rural ideal per conrear inquietuds entre els alumnes. Així ho explica Roser Bech en un article dedicat a l’educació en pobles rurals de Catalunya.