Recòndit

Repte: dinamització territorial i accés cultural

//// Descripció

Omplir de vida els petits municipis

Recòndit és un festival que ofereix una programació regular i estable amb la música com a eix del projecte. Un festival que busca treure la cultura de les àrees urbanes per fer-la arribar a les àrees rurals, a les poblacions de menys de 2000 habitants. Volen reivindicar el territori, la gastronomia i el patrimoni

//// Presentació
//// El projecte

Repte a transformar

Combatre l’aïllament cultural dels petits municipis. Actualment, a Catalunya hi ha 21 comarques formades per pobles de menys de 2000 habitants. El projecte Festival Recòndit ja treballa al Pla de l’Estany, on 8 dels 11 municipis tenen pocs habitants, però la seva intenció és arrelar el projecte en totes aquestes comarques despoblades de Catalunya, per tal de transformar el territori i reivindicar el patrimoni cultural.

Llenguatge artístic

La música. També la dansa, l’art i la gastronomia.

Metodología

El Projecte Recòndit ha produït una programació musical formada per 40 artistes i que està repartida en 24 dates pels 8 municipis amb menys de 2000 habitants de la comarca del Pla de l’Estany. A més a més, el projecte es durà a terme de forma sostenible amb l’energia solar per poder reduir la petjada ecològica.

Transformador/a

El projecte Recòndit forma part de l’empresa gironina La Trobada, una empresa dedicada al sector de la música en directe i preparada per transformar els festivals musicals perquè tinguin un retorn al territori. L’equip està format per la Rocío Rodríguez, directora; Pau Planas, director artístic; Xevi Planas, cap de comunicació; i l’Anna Ramírez, coordinadora del Recòndit i mediació amb els ajuntaments i entitats.
//// Altres recursos