Pixi.Click

Repte: combatre l’addició digital dels infants

//// Descripció

Pixi, la titella addicta a les pantalles

La Pixi -una titella “muppet”- té un somni: vol ser Youtuber! Cada dia passa molta estona a les pantalles, però s’ha adonat que alguna cosa falla i que potser comença a tenir un problema… És realment una addicta digital? L’objectiu d’aquest putxinel·li és educar als nens de 3 a 8 anys dels riscos que comporta estar enganxat a les noves tecnologies, d’una forma divertida, desenfadada i en català.

//// Presentació
//// El projecte

Repte a transformar

Educació digital amb titelles. En l’actualitat, s’ha vist un increment exponencial de l’ús abusiu de les pantalles per part dels infants. A més, diversos estudis confirmen que aquestes poden provocar trastorns del llenguatge i el son. El projecte Pixi.Click pretén educar, amb el personatge de la Pixi, als més petits de la casa i les seves famílies per tal de fer un bon ús de les pantalles.

Llenguatge artístic

Llenguatge audiovisual, teatre de titelles i llenguatge musical.

Metodología

L’equip de Pixi.Click crea contiguts pel seu canal de YouTube i pàgina web. A més, organitzen espectacles teatrals que s’utilitzen com a via per establir un espai de diàleg amb els més petits.

Transformador/a

Lupe Capell i Jimmy Guiu. Pixi.Click és un projecte de mentoria digital que té origen dins la productora audiovisual Xindogu, especialitzada en art, cultura, música, entitats socials, poesia i creativitat audiovisual. Liderat per la Lupe Capell, comunicadora i realitzadora audiovisual; i el Jimmy Guiu, gestor i desenvolupador de projectes de comunicació, màrqueting i disseny web.
//// Altres recursos