Museu de Camins

//// Finalista Idea

Repte: Conservar els i les testimonis que van viure en aquest territori: a partir de la xarxa de camins es vol narrar el passat d’una societat a partir d’uns testimonis materials, orals, escrits i visuals. Juntament amb això, vol ser una forma de dinamitzar, revitalitzar i revalorar aquesta part del territori: els camins de la Vall de Siarb.

//// Descripció

Museu de camins pretén ser un museu a l’aire lliure que vol recuperar i preservar el conjunt de la xarxa de camins antics de la Vall de Siarb per tal de connectar, articular, potenciar i divulgar el llegat històric, natural i cultural que hi ha impregnat en aquesta vall. Un museu que vol ser un indret de descoberta, sensibilització, aprenentatge i gaudi sobre els camins i, per extensió, la vida antiga del Pirineu, així com una proposta singular i original de dinamització al nostre territori. Ofereix visites guiades, rutes teatralitzades, activitats juvenils (esplais, caus i camps de treball internacionals), etc.

— Gemma Cots, Mueseu de Camins
//// Qüestionari

Qui sou?

Som en Marc i la Gemma de l’Associació Balmes Blancs de Llagunes, un poble del Pallars, on des de fa 7 anys gestionem un petit refugi i desenvolupem diferents activitats de coneixença del territori.

Què feu o què voleu fer?

El Museu de Camins és una xarxa íntegra de camins del Pirineu, mantinguts i recuperats, situats a la Vall de Siarb (Pallars Sobirà) i a través dels quals s’accedirà a un conjunt patrimonial cultural. El Museu, a través dels camins de la Vall de Siarb i actuant com a reserva viva de camins antics, explicarà aquesta vida “antiga” representativa dels camins del Pirineu.

Què transformareu?

El Museu de Camins transforma una vall rural en una proposta a l'aire lliure de conservació, formació, divulgació i recerca, on tothom podrà gaudir, aprendre i conèixer els valors del territori. Proposa en el territori una via de desenvolupament cultural, social i econòmic en ple s.XXI.