L’Editorial Barcino a La Setmana 2020

Una jornada que demostra el compromís dels lectors per la literatura catalana i que es poden celebrar actes culturals amb seguretat

Res no l’ha aturada: la 38a edició de La Setmana del llibre en català s’ha celebrat enguany adaptada a les mesures que demana la nova normalitat. L’Editorial Barcino, un any més, hi ha sigut! Amb un balanç certament positiu, molt millor del que es preveia en aquestes condicions, que demostra l’estima i fidelitat dels lectors i lectores envers la literatura en català. I alhora, la possibilitat de celebrar esdeveniments culturals adaptats i amb tota seguretat. No ens cansarem de repetir-ho: La cultura és segura!

El gran èxit d’aquesta edició ha estat sense dubte la darrera novetat editorial de la col·lecció «Tast de Clàssics». Es tracta del Llibre de paraules i dites de Jafudà Bonsenyor amb versió al català modern del poeta Manuel Forcano, qui el va presentar el diumenge passat en el marc de La Setmana. “Efectivament, la col·lecció «Tast de clàssics» és la que ha atret un nombre més alt de lectors”, explica Oriol Magrinyà, director de l’Editorial Barcino. “Molts ens deien que gràcies a les versions en català modern per fi s’atrevirien a llegir un clàssic, i d’altres, que era el format ideal per fer-los arribar als més joves”.

“En total es van vendre exemplars de fins a 56 títols diferents, la qual cosa demostra que no només les novetats, sinó també el fons de la Barcino desperta molt d’interès entre els lectors i lectores. I les col·leccions més emblemàtiques de l’editorial: «Els Nostres Clàssics» – autors medievals i autors moderns -, també van ser de les més demanades”, ha matisat Magrinyà.