El projecte OP-Arts es posa en marxa

Nens judant.

El binomi transformador escola-agent cultural, pren forma

Aquesta tardor, l’escola Octavio Paz ha posat en marxa l’espai Tinkering de l’Atelier OP-Arts, el projecte guanyador del Premi Baldiri Estímul 2018-2019. Obren així les portes a la creativitat, l’experimentació i la concepció de l’espai posant en pràctica nous sistemes d’aprenentatge. I ho fan acompanyats per l’expertesa i la professionalitat d’agents culturals externs com els de l’Escola Massana.

Aquesta aliança facilita a les dues institucions l’assoliment d’objectius i reptes comuns que esdevenen assequibles gràcies a anar plegades. David Mateo, artista de l’Escola Massana Centre d’Art i Disseny que col·labora directament amb l’Escola Octavio Paz, posa en relleru una idea molt interessant: “Un dels principals punts que ofereixen aquests projectes és la idea de generar xarxa. Molts cops tothom va a la seva i la importància de premis com aquests (els Baldiri), és la possibilitat de generar xarxa. Entre tots poder elaborar un paradigma nou, un paradigma comú, en el qual totes les idees estiguin representades i puguem trobar solucions comunes a problemes que tenim tots”.

Efectivament, amb els Premis Baldiri Reixac, la Fundació Carulla busca reconèixer i impulsar els projectes que a través la cultura i els llenguatges artístics transformen l’educació, perquè tenim clar que la cultura transforma l’educació, l’educació transforma les persones i les persones transformem el món.