B-Murals presenta “TÀPIA” a la Nau Bostik

Imatge de la Nau Bostik.

Els guanyadors del Premi Lluís Carulla 2018 inauguren una nova exposició sobre l’art al carrer

El centre d’art urbà B-Murals presenta “TÀPIA”, una exposició que reuneix més de 24 referents internacionals de l’street art contemporani, el figurativisme i el neoliberalisme més trencador. L’exposició col·lectiva, comissariada per l’artista Axel Void, es podrà visitar a la Nau Bostik fins al 29 de febrer del 2020.

Mitjançant aquesta exhibició B-Murals obre un espai de reflexió entorn els espais col·lectius de la ciutat que estan en desús i com, per via de l’art urbà, es poden reinterpretar. Amb una selecció variada de tècniques creatives i estils, es vol reivindicar les intervencions d’art urbà no com un acte de vandalisme, sinó com el que realment són: propostes artístiques.

“TÀPIA”, que es va inaugurar el 16 de novembre amb un gran volum de visitants, és una poderosa eina de debat perquè ens fa pensar sobre el rol de l’art al carrer alhora que ens demostra la varietat creativa que poden acollir els espais urbans. Des del realisme clàssic, passant per la pintura psicodèlica i el  trash, els diferents artistes plasmen escenes costumistes, del dia a dia, que reinterpreten la realitat i posen al punt de mira la societat contemporània.

Si bé es compta amb la presència de grans artistes de renom internacional, també es dedica una especial atenció a artistes del país com Elisa Capdevila, Jofre Oliveras,  Ana Barriga, Laguna, Sekone o Ivan Floro, entre d’altres.

Paral·lelament, el visitant pot gaudir d’una visita per diverses obres, aquest cop, fora de la galeria, ja que els dies previs a la inauguració alguns dels artistes presents a Barcelona van dedicar-se a pintar murals pels barris de la ciutat comtal i a les parets de la Nau Bostik. Aquestes intervencions, com el conjunt de l’exposició, posen en relleu els valors intrínsecs del street art més figuratiu i realista.