Aquest Sant Jordi, passió pels clàssics

Un llibre entre les mans i passió per les lletres. Arriba Sant Jordi i volem omplir els carrers de #PassióPelsNostresClàssics amb les últimes novetats de l’Editorial Barcino, el nostre segell editorial.

Ens apassiona aquesta font de fantasia i descobriment que són els llibres. Ens apassionen els nostres autors i les lletres catalanes. Vivim amb passió cada diada de Sant Jordi. Tu també? Fem-la especial un any més!

Des de la Fundació Carulla preservem el patrimoni cultural. Les lletres, la llengua, les tradicions. Quin millor dia que Sant Jordi per compartir els clàssics de la literatura catalana antiga en edicions regularitzades i anotades, assequibles i entenedores. T’invitem a descobrir els nostres grans autors, medievals i moderns, que ens interpel·len sobre els reptes contemporanis. Viu-los amb passió aquesta diada amb les últimes novetats de l’Editorial Barcino, el nostre segell que fa més de 90 anys que difon els clàssics catalans.

Passió pels nostres clàssics

Viu una diada amb poesies memorables i aventures apassionants; pàgines amb sentències d’autors grecs, llatins i d’origen popular; col·leccions que recuperen els primers grans autors catalans. Viu un Sant Jordi de gelosia, càstig, aventura, paisatge, amor i mort. Paraules i dites, històries populars, autèntics best-sellers amb finals moralitzants. El llibre és passió. Obre’l:

La filla del rei d’Hongria, anònim. Tres autèntics best-sellers de l’edat mitjana amb aventures trepidants i detalls escabrosos que podrien haver inspirat al mateix Quentin Tarantino.

La punyalada, de Marian Vayreda. Obra cabdal de la literatura catalana que narra la lluita entre dos homes per una dona, la Coralí, en l’època del bandolerisme més sagnant després de les carlinades. Una novel·la magnètica, plena d’acció i girs imprevisibles. Se’t clavarà a dins i no podràs deixar de llegir-la.

Jaufré, dos autors anònims. La primeva novel·la de la Corona d’Aragó, una crítica sarcàstica a les novel·les artúriques, en clau d’humor i paròdia, que ens provocarà el somriure i ens farà còmplices del seu peculiar protagonista. Ens trobem davant dels Monty Python del segle XIII?

Poesia completa, de Bartomeu Rosselló-Pòrcel. Qui diu que els joves no deixen empremta? Aquest jove poeta, mort amb només 24 anys, va ser admirat per Espriu i per Riba, i considerat un mestre per Vinyoli. Imprescindible!

Tirant lo Blancde Joanot Martorell. La millor novel·la europea del segle XV (i “el millor llibre del món”, segons Cervantes) torna a les llibreries en una esplèndida edició a cura de Josep Pujol. Encara no coneixes el primer gran heroi de la literatura catalana?

El Llibre de paraules i dites de savis i filòsofs, de Jafudà Bonsenyor. Més de 750 aforismes sobre les temàtiques més variades, plens d’enginy i saviesa. Ideals per lluir-te a Twitter o en les sobretaules entre amics.

Poesia, de Jordi de Sant Jordi. Nova edició dedicada al primer dels grans poetes catalans, amb permís d’Ausiàs March. Amb el text original i la traducció al català actual de Carles Duarte. Per Sant Jordi, Jordi de Sant Jordi, és clar.

Passió per Sant Jordi

Catalunya és país de llibres des de fa segles. Tenim un ric entramat d’autors, editors, curadors, llibreters. També de lectors i un gran dia de llegenda. Sant Jordi va ser declarat patró de Catalunya el 1456 i reis com Pere el Catòlic, Jaume I o Pere el Cerimoniós van contribuir a popularitzar la festa del sant.

Darrere l’episodi de la sang del drac transformada en un roser vivim un any més una diada de literatura i passió per la vida. Pensa un desig i atrapa’l dins un llibre. Viu el plaer de recomanar una bona història. Crida fort la teva passió per les lletres, perquè:

“La paraula perfora allò que una agulla no podria”

Sentència 273, al Llibre de paraules i dites de savis i filòsofs

Si tens #PassióPerSantJordi, aquest any viu-la des de l’univers dels clàssics!