2019: un any en imatges

Els moments més destacats que ens deixa aquest últim any

Transformació. Aquesta seria la paraula per resumir l’any que deixem enrere. 365 dies que hem dedicat a seguir treballant per la cultura i l’educació amb vocació transformadora.

No ha estat fàcil, perquè tota transformació implica un canvi i els canvis requereixen esforç, dedicació i perseverança però ara que ens ho mirem des d’aquí, repassant la galeria, ens sentim orgulloses i satisfetes.

L’any començava fort, novetats editorials a l’Editorial Barcino amb el Llibre del Coc i l’arribada del seu nou director – l’Oriol Magrinyà –, l’inici de l’exposició ‘Plàstic’ al Museu de la Vida Rural que, des de l’Espluga del Francolí, ens feia reflexionar entorn l’emergència climàtica i l’urgent canvi d’hàbits a implementar.

Ja cap al mes d’abril visitàvem la ciutat de Medellín per assistir a l’Expo Cultura i conèixer de primera mà la seva aposta urbanística i educativa que, mitjançant la cultura, ha dignificat i donat vida als barris. Agafàvem embranzida, ja que venien Mutare i tres workshops – maig, juny i juliol – on amb la unió del sector cultural, social i educatiu vam desenvolupar propostes d’acció i metodologies per fer viables i sostenibles els projectes culturals transformadors.

Ei, però que la carrera no acaba aquí!

També hem celebrat la festa de l’educació, fent entrega dels Premis Baldiri i Reixac i els Premis de d’educació en el Lleure al Teatre Romea ple de gom a gom. Hem fet possible Mutare Educació a la Nau Bostik i assistit a la connexió de les arts i el món educatiu: un binomi transformador. El Museu ha organitzat el FES, el festival de la sostenibilitat i l’Editorial Barcino ha publicat – a més de Doctrina Pueril i Els poemes de Lepant –  La Guerra contar el Rei de Castella presentant-lo a la Setmana del Llibre en Català.

I ja quan començava a instal·lar-se el fred, nosaltres decidíem escalfar per l’esprint final. Obríem convocatòries per la 42a edició d’Els Baldiri i del Premi Lluís Carulla, i per si no fos prou, renovàvem imatge corporativa i nou web: ens transformàvem (si, a nosaltres mateixos!) per ser més flexibles, dinàmics i creatius.

Un any com aquest havia d’acabar com cal, i ho fèiem amb La Nadala. La històrica publicació amb què a la Fundació Carulla felicitem el Nadal i que fa possible Els Baldiri, també s’ha transformat, enguany amb nou disseny i nova temàtica: la cultura transforma el carrer.

Aquest 2019 ha esta emocionant, per això, i perquè tenim moltes ganes de seguir fent el que fem, estem emocionats per la nova dècada que encetem. Com sempre convençuts que la cultura (ens) transforma.

Seguim!

L’Editorial Barcino presenta el Llibre del Coc (1/50)
‘Plàstic’ al Museu de la Vida Rural (2/50)
‘Plàstic’ al Museu de la Vida Rural (3/55)