Nadala 1972: 500 anys del primer llibre imprès en català

Autors

Jordi Rubió, Joan Fuster, Pere Bohigas, J.M Ainaud, J.M Cadena, J. Faulí, T. Garcés, D. Guansé, A. Manent, G. Mir, J. Miracle, R. Pla, J. Porter, J. Rius, J. Triadú, Joan Oliver.

Explicació

El reconeixement d’aquest any és doble i va dedicat als 500 dels anys del primer llibre imprès en català –commemoració anticipada per tal de sensibilitzar la gent i preparar els actes commemoratius–, i a Josep M. Casacuberta, en apropar-se els 50 anys de la fundació de l’Editorial Barcino. També es destaca l’aventura editorial a Catalunya, l’esforç de continuïtat, durant cinc segles, dels qui han fet del llibre català el vehicle escrit de la cultura d’un poble. El llibre-nadala s’inicia amb el pròleg de Jordi Rubió i Lluch, “La paraula i el llibre”, seguit de “L’aventura del llibre català”, de Joan Fuster, “El llibre manuscrit en llengua catalana” per Pere Bohigas, un “Assaig de cronologia” feta per Josep M. Ainaud, i finalment un catàleg del llibre en català i els seus editors acompanyat d’una “Cloenda” realitzada per Joan Olivé.