Nadala 1971: Homenatge a Pau Casals en el seu 95è aniversari

Autors

Lluís Carulla, Joan Alavedra, R. Muntanyola, J. Trueta, F. de B. Moll, J. Pont i Gol, J. Rubió, Pau Vila, A. Tàpies, A. Badia i Margarit, Cassia M. Just, Joan Oliver, P. Domingo, Oriol Martorell, Salvador Espriu, Miquel Coll i Alentorn.

Explicació

Primera Nadala en format llibre. Aquesta edició ret homenatge al viol·loncelista, compositor, director d’orquestra i català universal Pau Casals en el seu noranta-cinquè aniversari. En aquest llibre es rememoren aspectes de la vida i de l’obra del mestre com el seu debut a París l’any 1899, la fundació de l’Orquestra Pau Casals (1920) i de l’Associació Obrera de Concerts, peces musicals significatives com “El Pessebre” i “El Cant dels Ocells” –gràcies a ell una cançó popular catalana coneguda arreu del món, i presentada per l’artista l’any 1971 com a Himne de les Nacions Unides. Es recullen també altres moments estel·lars a Jerusalem i a Nova York, i alguns discursos del músic, tot un referent de la pau al món i un exemple d’integritat i de catalanitat: “Estimats amics, les úniques armes que tinc per a lluitar per la justícia i contra la guerra són el meu violoncel i la meva batuta de director. I penso que encara que no pugui ser entre vosaltres, la meva música us parlarà per mi, d’amor i de pau.”