La Cultura transforma i ens transforma. Som. Fem. Transformem.

Coneix la Fundació
//// Webinar gratuït

Què implica cocrear un projecte cultural a l'escola?

Primera càpsula formativa del programa Connexions sobre la importància de la visió compartida en projectes artístics i culturals per transformar l’educació.

Dijous 4/03 a les 18.30 h (30 min.)
Ponents: Ariadna Miquel i Xavier López

//// Informe arts de carrer

L'impacte de la Covid a les arts de carrer

Informe de l’estat del sector d’arts de carrer amb la col·laboració d’Street Arts Manifesto i la plataforma d’Arts de Carrer.

//// La Nadala 2020
//// El Museu i l'Editorial

Som rurals. Som clàssics. Som radicalment contemporanis

//// Manifest Mutare

Cultura per transformar la societat

Mutare un espai de diàleg, reflexió i acció sobre el poder transformador de la cultura en la societat. És l’espai propi dels transformadors, que connecta, fa xarxa, genera coneixement i recursos cocreats per impulsar projectes culturals que transformin i millorin la vida de les persones.

Veure manifest
//// Decàleg Mutare

Compromís amb els reptes socials

La cultura entesa com a eina per fer realitat el desig de canvi, avançant-se i donant resposta a les necessitats socials. Mobilitzant i cridant a l’acció, generant impacte social i emocional.

Cultura per a totes les persones

Crear oportunitats perquè totes les persones puguin viure i apropiar-se de la cultura, des del compromís amb els drets socials i la justícia.

Aportació d’innovació artística i social

Construcció de noves mirades que ens fan créixer com a persones i com a societat, amb una clara vinculació amb la dimensió ètica dels valors.

La persona, protagonista activa

Situar la persona al centre, apoderant-la perquè pugui desenvolupar una mirada crítica i perquè sigui agent clau del canvi social.

Connectar des de l’emoció i la il·lusió pel canvi

Escoltar activament i actuar des de l’emoció per connectar amb les persones. Treballar en el reconeixement de l’altre, generant sentit a partir de l’autenticitat.

Sentit crític

Despertant el sentit crític de la societat i produint canvis reals en les relacions de poder, en els relats, en les teories assumides, en la creació de noves relacions, en l’activació de recursos latents, etc.

Infants i joves creadors

Connectant el sistema educatiu amb la comunitat i el patrimoni cultural per aconseguir motivació per les arts i per crear experiències vibrants d’aprenentatge i de creació cultural amb significat.

Implicació i cocreació

Involucrant al màxim nombre d’agents socials i col·lectius, connectant i sumant experiències, i generant lideratges compartits i dinàmiques de cocreació.

Rigor metodològic

Sistematitzant els processos de creació de valor, avaluant l’impacte assolit i compartint els aprenentatges per provocar un efecte multiplicador per al canvi social.

Sostenibilitat

Avançant en el camí cap al desenvolupament sostenible, des de la triple dimensió social, econòmica i mediambiental en la concepció i desenvolupament dels projectes culturals transformadors.
Veure decàleg
//// Eines mutare

Resultats dels workshops mū

Et presentem les primeres conclusions i propostes d’acció dels workshops Mutare per dur a terme un projecte cultural transformador, fruit del treball cocreat dels participants als tallers.

Descarrega't els resultats

Taula periòdica de Mutare Educació

Quins elements hem de tenir en compte per situar la cultura i les arts als centre dels projectes educatius? Al Mutare Educació mestres, educadors, artistes i agents culturals vam cocrear una primera guia per connectar les arts i l’educació.

Consulta la guia

//// Notícies

/Cultura i educació

Què implica co-crear un projecte cultural a l’escola?

/Cultura i educació

La Cultura transforma l’educació. Vols saber com?

Totes les notícies