La Cultura transforma i ens transforma. Som. Fem. Transformem.

Coneix la Fundació
//// Mutare SOS

Mutare SOS. La nova societat cultural

Cicle Els Museus Post Covid19

Et convidem a repensar, cocrear i transformar el present i el futur dels museus.

28/05 || 02/06 || 09/06

Inscriu-t'hi
//// #ConfinamentCultural

Contra el confinament, creativitat i imaginació!

Conscients dels superpoders de la cultura, hem posat en marxa el #ConfinamentCultural mitjancant el compte d’Instagram @laculturatransforma, amb el qual volem reunir totes les idees que aquests dies omplen el vostre temps de cultura i que cada cop suma mes adeptes. Som testimonis d’un esclat cultural sense precedents i junts transformarem el confinament.

Saber-ne més
//// Fridays for Culture

"Ara més que mai necessitarem gent que sàpiga de números i que s’estimin l’art i la cultura, no per retallar sinó per aixecar projectes amb solvència i rigor metodològic"

La cultura després de la Covid19

Bernat Puigtobella, editor de Núvol

Llegeix l'article
//// Expofoc

"Jugar amb foc" al Museu de la Vida Rural

Nova exposició a l’Espluga de Francolí!

Celestial i subterrani, solar i volcànic, diví i demoníac. És el foc un aliat o una amenaça? A la nova exposició reflexionem sobre el foc, els incendis forestals, i el canvi climàtic a través dels llenguatges artístics.

Descobreix-la
//// La Nadala

Vols gaudir d’un capítol de la Nadala 2019?

Ja pots descarregar-te un nou capítol de franc!

Llegeix-ne més
//// Novetats Barcino

Els poemes de Lepant

Arriba a llibreries l’última novetat de la col·lecció Biblioteca Barcino!

El primer poema èpic inspirat en la batalla de Lepant en una nova versió a cura d’Eulàlia Miralles i Pep Valsalobre.

El vull!
//// La Nadala
//// El Museu i l'Editorial

Som rurals. Som clàssics. Som radicalment contemporanis

//// Manifest Mutare

Cultura per transformar la societat

Mutare un espai de diàleg, reflexió i acció sobre el poder transformador de la cultura en la societat. És l’espai propi dels transformadors, que connecta, fa xarxa, genera coneixement i recursos cocreats per impulsar projectes culturals que transformin i millorin la vida de les persones.

Veure manifest
//// Decàleg Mutare

Compromís amb els reptes socials

La cultura entesa com a eina per fer realitat el desig de canvi, avançant-se i donant resposta a les necessitats socials. Mobilitzant i cridant a l’acció, generant impacte social i emocional.

Cultura per a totes les persones

Crear oportunitats perquè totes les persones puguin viure i apropiar-se de la cultura, des del compromís amb els drets socials i la justícia.

Aportació d’innovació artística i social

Construcció de noves mirades que ens fan créixer com a persones i com a societat, amb una clara vinculació amb la dimensió ètica dels valors.

La persona, protagonista activa

Situar la persona al centre, apoderant-la perquè pugui desenvolupar una mirada crítica i perquè sigui agent clau del canvi social.

Connectar des de l’emoció i la il·lusió pel canvi

Escoltar activament i actuar des de l’emoció per connectar amb les persones. Treballar en el reconeixement de l’altre, generant sentit a partir de l’autenticitat.

Sentit crític

Despertant el sentit crític de la societat i produint canvis reals en les relacions de poder, en els relats, en les teories assumides, en la creació de noves relacions, en l’activació de recursos latents, etc.

Infants i joves creadors

Connectant el sistema educatiu amb la comunitat i el patrimoni cultural per aconseguir motivació per les arts i per crear experiències vibrants d’aprenentatge i de creació cultural amb significat.

Implicació i cocreació

Involucrant al màxim nombre d’agents socials i col·lectius, connectant i sumant experiències, i generant lideratges compartits i dinàmiques de cocreació.

Rigor metodològic

Sistematitzant els processos de creació de valor, avaluant l’impacte assolit i compartint els aprenentatges per provocar un efecte multiplicador per al canvi social.

Sostenibilitat

Avançant en el camí cap al desenvolupament sostenible, des de la triple dimensió social, econòmica i mediambiental en la concepció i desenvolupament dels projectes culturals transformadors.
Veure decàleg
//// Eines mutare

Resultats dels workshops mū

Et presentem les primeres conclusions i propostes d’acció dels workshops Mutare per dur a terme un projecte cultural transformador, fruit del treball cocreat dels participants als tallers.

Descarrega't els resultats

Taula periòdica de Mutare Educació

Quins elements hem de tenir en compte per situar la cultura i les arts als centre dels projectes educatius? Al Mutare Educació mestres, educadors, artistes i agents culturals vam cocrear una primera guia per connectar les arts i l’educació.

Consulta la guia

//// Notícies

/Fundació Carulla

El superpoder del vers que atrapa els joves