Premis Baldiri 2021/22
Guardonats Premis Baldiri Reixac 2021-22
-
Escola del Mar
Sensible amb l’educació artística, l’Escola del Mar potencia i treballa les seves diferents formes d’expressió: musical, plàstica, corporal i verbal, com a part fonamental de l’educació integral de la persona. L’alumne és el centre del procés d’aprenentatge, i plantegen una formació per aconseguir alumnes responsables, autònoms i compromesos. Fomenten la formació de persones curioses mitjançant l’art i la cultura.
-
Institut Jaume Cabré
L’Institut Jaume Cabré és una de les escoles guanyadores pel seu caràcter inclusiu i cohesionador. Aposta per una educació que dota als alumnes de les competències i habilitats necessàries per afrontar el futur: flexibilitat, autonomia i visió crítica del món. Aquesta escola destaca per les seves propostes culturals i artístiques, que van més enllà de l’aprenentatge tradicional.
-
E.E.E L’Arboç
L’E.E.E L’Arboç és un centre d’educació especial que atén a alumnes amb un dèficit cognitiu greu. En aquest sentit, és una de les escoles guanyadores pel seu caràcter transdisciplinar i atent, tant amb els nens i nenes com amb les seves famílies, on reben una atenció educativa, benestant i terapèutica molt individualitzada. Treballen la coeducació, i fan el possible perquè els alumnes creixin amb un entorn ric i s’empeltin de la cultura, les arts i la llengua catalana.
-
Escola Cervantes
L’escola Cervantes és un centre acollidor, inclusiu i sensible amb totes les realitats dels seus alumnes. Destaca pel seu caràcter transformador, amb una educació basada en experiències emocionals positives que permeti als alumnes créixer i aprendre en un context afavoridor pel seu desenvolupament com a persones i ciutadans. A més, és un centre amb molta coordinació amb entitats i institucions educatives i culturals de Ciutat Vella.
-
Aula de l'Hospital de Dia de Psiquiatria infanto-juvenil de l'Hospital Clínic deBarcelona
L’Hospital de Dia (HDA) per a infants i adolescents és una unitat assistencial d’hospitalització parcial on s’engloben recursos terapèutics que permeten atendre infants i adolescents en situació de crisi. La seva labor es basa en trobar l’equilibri emocional i afectiu dels pacients. El clima de confiança i afavoridor creat a l’HDA permet el desenvolupament de les capacitats cognitiu dels alumnes.
-
Escola Prat de la Riba
La diversitat social, d’arrels, cultures i nivells socioeconòmics són el tret identitari de l’Escola Prat de la Riba. Han creat un “ecosistema educatiu”, basat en la idea d’establir vincles i lligams entre els agents i entitats culturals de la ciutat i els alumnes del centre, enriquint així el seu bagatge, i connectant amb espais del barri.
-
Deià Escola d’Art i Disseny
Escola creativa i digital de referència, amb aprenentatges transversals on l’art i el disseny tenen tot el protagonisme. Desenvolupen la seva activitat des d’un entorn proper i acollidor, fomentant l’art com a eina de transformació social. El seu rigor fa que sigui una escola d’excel·lència en el camp de les arts.
-
Escola La Farga
L’Escola La Farga, situada a Salt, presenta una realitat molt complexa, amb gairebé la totalitat dels alumnes en situació de vulnerabilitat. En aquest sentit, s’aposta per l’art com a eix de treball que potencia la creativitat, la sensibilitat i l’expressió de les emocions. Pel seu caràcter inclusiu, intentant superar les dificultats i oferint un aprenentatge just, ha estat un dels guardonats.
-
Escola Pau Sans
L’Escola Pau Sans és catalana, plural, participativa i inclusiva. Potencien una cultura emocional que permeti als alumnes millorar la seva adaptació escolar i social, així com les relacions interpersonals. És un centre amb molta vinculació a entitats culturals locals, que potencien la importància del benestar emocional dels infants.
-
Escola Salipota
Amb una educació basats en la convivència i l’experiència, l’Escola Salipota aposta per un aprenentatge lligat a les propostes culturals i musicals. La importància de l’art és un dels seus pilars fonamentals, on desenvolupen projectes amb instruments i artistes com a protagonistes.
-
Jardins artístics
Escola Bressol Municipal El Marfull
-
Qui viu a Can Roca?
Escola Cooperativa El Puig
-
Projecte literari: la biblioteca que volem
Escola EDUMAR
-
El poder de la llengua
CEIP Eloi Coloma (Escola ECO)
-
Una nit màgica al bosc
Escola Cooperativa El Puig
-
El carrer Eugeni d'Ors es mou
Institut Escola Tres Fonts de les Corts
-
RefugiAR-TE
Escola Vedruna Ripoll
-
Teixint fils d'emocions. La pèrdua i les pors
IE Barnola
-
Vibrar't_Norfeu
INS Cap Norfeu
-
Alzheimer. Joguets i música per recordar
Institut Ramon Muntaner de Figueres
-
Cap de Turc
Escola Rocaprevera
-
Bruixes: les 3 de Sabadell
Institut Ca n’Oriac
-
Cultura Popular a les aules
Institut La Romànica
-
Educació Musical Secundària (EMS)
Escola Municipal de Música d’Olesa de Montserrat
-
L'art d'educar amb les emocions
ZER Conca de Barberà
-
TMB (Transformador de Mirades de Barcelona)
Xamfrà, Centre de Música i Escena
-
Ràdio Dracsback, la ràdio dels dracs
Escola Agrupació Sant Jordi
-
Lligams
Escola El Miracle
-
La Minerva DANSA AL PARC
Escola La Minerva
-
Ceci n'est pas un coeur
Escola d’Art d’Olot
Amb la col·laboració de: