Lliurament d’Els Baldiri

//// Lliurament d'Els Baldiri

Tastet d'activitats educatives del Museu Terra

Apunta’t als tallers i activitats educatives del Museu durant el lliurament d’Els Baldiri!

Reserva la teva entrada

Torna la “Festa de la llengua, lacultura i l’educació” a l’Espluga de Francolí! Organitzarem un lliurament molt especial al Museu Terra on, a més de rebre vostre premi, podreu gaudir d’un tastet de propostes educatives familiars relacionades amb el món rural i la sosteniblitat.

MÀXIM TRES ACTIVITATS PER PERSONA

Us proposem 4 activitats d’uns 30 minuts de durada. Haureu de reservar amb antel·lació l’entrada de cada persona del centre que vulgui participar de l’activitat.

Recordeu que són tres activitats màxim per persona.

//// Tastet d'activitats educatives
  • Visita a "Tros de dona"

Visita dinamitzada a l’exposició. Donem prou valor a les tasques per al sosteniment de la vida?

En aquesta visita reivindiquem les dones al llarg de la història posant en valor les moltes tasques diàries i necessàries pel sosteniment de la vida. Seguint la metàfora del niu -el refugi, la casa on créixer-, l’activitat ens portarà a conèixer l’exposició. Al mateix temps, homenatjarem a les persones que ens han cuidat i parlarem d’igualtat de gèneres, de feminismes i de corrresponsabilitat.

Punt d’inici: Sala Lluís Carulla

10.30 h – Grup 01 Inscripció

11.05 h – Grup 05 Inscripció

11.40 h – Grup 09 Inscripció

• Aigua en joc

L’aigua és vida! Som conscients de la seva importància?

Us convidem a un concert d’aigua per descobrir, mitjançant la història d’un somni, els poders i el valor de l’aigua. Recorrerem les sales del museu buscant diferents elements del món rural relacionats amb l’aigua per tal de veure quin ús en feien els nostres besavis en el passat i alhora veure quin ús en fem ara nosaltres. I què me’n dieu d’un bon glop d’aigua fresca amb el càntir? I de dibuixar amb aigua? Us ho imagineu?

Punt d’inici: Sala Nit

10.30 h – Grup 02 Inscripció

11.05 h – Grup 06 Inscripció

11.40 h – Grup 10 Inscripció

• Jugar amb foc

Ciència i art es donen la mà per prendre consciència de la nostra convivència amb el foc

Ens apropem de forma didàctica al foc com a element natural tan necessari com perillós. Coneixerem els anomenats focs de sisena generació o del canvi climàtic, amb històries, emocions i reflexions que ens duran a plantejar-nos quina és la nostra responsabilitat en aquest futur immediat. I acabarem jugant amb foc, expressant tot allò que haurem viscut amb la creació d’una obra artística col·lectiva.

Punt d’inici: Sala Taller

10.30 h – Grup 03: Inscripció

11.05 h – Grup 07 Inscripció

11.40 h – Grup 11 Inscripció

• Plàstic

El plàstic, genial o pervers? Tu com ho veus?

Reflexionem sobre un material que ha transformat les nostres vides. Què és el plàstic? De quins tipus n’hi ha? Quin ús en fem? A través de l’observació, la interacció i el diàleg coneixerem què és aquest material fascinant i com s’ha fet omnipresent i imprescindible en les nostres vides. I de la mà de diversos artistes, ens deixarem interpel·lar sobre la nostra relació amb el plàstic ajudant a reflexionar-hi des de molt diverses perspectives.

Punt d’inici: Sala Dia

10.30 h – Grup 04 Inscripció

11.05 h – Grup 08 Inscripció

11.40 h – Grup 12 Inscripció