Preguntes freqüents – Premis Baldiri Reixac

Qui s'hi pot presentar?

Escoles, zones escolars rurals (ZER), instituts, els instituts escola, els centres de formació de persones adultes i els centres d’educació especial.

Quines categories hi ha?

8 premis de 3.500 € en la categoria Baldiri Arts i Llengua.
Un premi de 4.500 € en la categoria Escola Transformadora.
20 premis de 600 € en material escolar en la categoria Baldiri Experiències.

Què vol dir que el projecte ha de donar resposta a un repte educatiu?

Cal identificar un repte concret, és a dir, quina necessitat o problemàtica de l’educació pot ajudar a solucionar el vostre projecte.

Com us hi podeu presentar?

És molt fàcil! Tan sols cal emplenar el formulari habilitat a la pàgina web de la Fundació Carulla (fundaciocarulla.cat/premis-baldiri-reixac/formularis-baldiri-23-24/)

Com ha de ser el vídeo que s’ha d’adjuntar al formulari d’inscripció?

De màxim dos minuts, on expliqueu l’essència de la vostra candidatura i el projecte o experiència.

Quins requisits té el Premi Baldiri Arts i Llengua?

Que es consolidi i es fomenti, mitjançant els llenguatges artístics, l’ús del català com a eix vertebrador.

Quins requisits té el Premi Baldiri Escola Transformadora?

Aquesta categoria no és oberta. El jurat triarà l’Escola Transformadora de l’any entre totes les escoles que s’hagin presentat a les categories anteriors.

Quins requisits té el Premi Baldiri Experiències?

Són experiències que ja s’han implementat a l’aula, amb resultats i evidències demostrables i que responguin als objectius marcats a les bases.

Per què no hi ha categoria Baldiri Connexions?

Connexions s’ha transformat en un programa diferenciat dels Premis Baldiri Reixac, per impulsar connexions educatives entre escoles i agents culturals.

Es pot presentar sol·licitud a més d’una categoria?

Sí, els centres educatius poden presentar-se a més d’una categoria, presentar diverses candidatures a una mateixa categoria i ser premiats en més d’una categoria.

Quins són els criteris de valoració de la categoria Baldiri Arts i Llengua?

Presència de les arts com a element diferencial i palanca de canvi per al foment de l’ús del català.

Quins són els criteris de valoració de la categoria Baldiri Escola Transformadora?

Destacar en l’educació en la cultura, la llengua i les arts per fer front als reptes socials i culturals actuals.

Quins són els criteris de valoració de la categoria Baldiri Experiències?

Que es respongui a una necessitat o repte educatiu actual, en especial relacionat amb la gestió emocional i que siguin pràctiques innovadores i transformadores.

Quan tanca la convocatòria?

La convocatòria finalitzarà el 22 de gener de 2024.

Tens més dubtes?

Escriu-nos a elsbaldiri@fundaciocarulla.cat i els resoldrem.

També et podem atendre per WhatsApp o per telèfon al

Horari d’atenció: de dilluns a divendres, de 9 h a 14 h