Preguntes freqüents PLLC

El projecte

Quin tipus de projecte estem buscant?

El premi, la formació i l’acompanyament que oferim vol fer possible projectes nous o que estiguin en una primera fase d’implementació. El premi ha de servir per fer un salt qualitatiu, amb noves fases o processos de replicabilitat i d’escala. En cap cas, el premi s’adreça a finançar activitats que s’hagin o s’estiguin duent a terme. En termes generals, el premi té com a objectiu fer que el projecte sigui sostenible i que, com a resultat, ajudi a professionalitzar l’emprenedor i l’equip que impulsa el projecte.

És fonamental que els projectes tinguin voluntat i capacitat de transformació social vinculada a un repte concret i que, per tant, no estiguin centrats únicament en el desenvolupament artístic i professional de l’emprenedor.

Què voleu dir quan demaneu que el projecte ha de donar resposta a un repte?

Has d’identificar quina necessitat o problemàtica de la societat catalana pot ajudar a solucionar el teu projecte. Un repte concret que afecti el major nombre de persones possible, i delimitat en l’àmbit català.

La cultura té, per si mateixa, capacitat per transformar, però quan els projectes es creen amb la intenció explícita de millorar la societat aquest potencial transformador es multiplica.

A què us referiu quan dieu que el projecte cultural ha de ser transformador?

Els projectes han de ser concebuts per donar respostes culturals i artístiques a un repte de la societat i han de tenir la vocació de provocar impactes sostinguts en el temps en persones, comunitats i territoris.

El projecte o idea ha de ser explícitament artístic?

Les iniciatives han d’incorporar un vessant artístic clar: música, literatura, arts audiovisuals, arts plàstiques, arts escèniques, arts vives, etc.

I el desenvolupament dels projectes i idees pot fer-se en qualsevol dels àmbits de la societat, com ara educació, ciència, tecnologia, digital, humanitats, cultura popular i tradicional, gestió cultural, mediació social i comunitària, big data, patrimoni, medi ambient o sostenibilitat. Un mateix projecte pot comprendre diversos àmbits.

No disposar d’un pla de negoci i financer elaborat és excloent?

No és excloent. Incorporar-lo en el formulari d’inscripció és opcional pels projectes que en disposin.

És rellevant o determinant la forma jurídica de la persona emprenedora?

No, és possible presentar-se de forma individual, però també com a associació, fundació o societat. De fet, no és un factor rellevant per a la selecció de les propostes. El que realment importa és la persona referent del projecte.

Programa d'emprenedoria

En què consisteix l’acompanyament cultural, empresarial i en habilitats comunicatives de la fase d’incubació?

Els professionals de la Fundació Carulla guiaran els projectes i idees finalistes de forma individual des d’un punt de vista cultural per millorar-los i fer-los créixer.

L’acompanyament empresarial es realitzarà a través de Netmentora i Autoocupació, que analitzaran el potencial de viabilitat econòmica de les iniciatives finalistes i posaran recursos i mentors experts al seu servei.

Un expert en comunicació ajudarà a millorar les habilitats comunicatives dels emprenedors.

Quins projectes rebran la beca de 1.000 € i en quina fase?

Els 10 projectes finalistes que passin a la fase d’incubació rebran una beca de 1.000 € per facilitar la seva dedicació al premi. Seran també els que aspiraran a rebre el Premi Lluís Carulla 2024.

Quina és la durada total del Premi Lluís Carulla 2024?

Les 3 fases del Premi Lluís Carulla 2024 tenen lloc entre l’abril i el desembre de 2024. En cas de ser un dels dos guanyadors, rebràs acompanyament cultural i empresarial durant els dos anys posteriors.

La formació grupal es farà al llarg de 4 sessions de 3h cadascuna, juntament amb una sessió de presentacions, que tindran lloc cada divendres durant 5 setmanes. La primera sessió tindrà lloc el 12 d’abril i l’última el 10 de maig. Es requereix l’assistència a totes les sessions, tret de causa major justificada, com a màxim d’una sessió.

Entre maig i setembre tindran lloc les sessions personalitzades de la fase d’incubació per a les 10 iniciatives finalistes.

Durant el mes d’octubre el jurat escollirà els guanyadors d’entre els 10 projectes impulsats i, finalment, el lliurament del premi se celebrarà entre el novembre i el desembre de 2024.

Candidatures

No he rebut cap correu de confirmació després de la inscripció, com m’asseguro que s’ha realitzat correctament?

El número de registre que t’aparegui un cop finalitzada la inscripció confirmarà que s’ha realitzat i enviat la proposta correctament. Si no t'ha aparegut cap número ni tampoc has rebut cap correu, posa’t en contacte amb nosaltres per verificar si tenim la teva inscripció o si hi ha hagut algun error.

Com ha de ser el vídeo de presentació?

Sí, és excloent. Per transformar, els projectes han de ser capaços de provocar impactes sostinguts en el temps en persones, comunitats o territoris. Per tant, la viabilitat de la iniciativa és un aspecte clau i s’ha de tenir previst.

Com puc penjar el vídeo de presentació del projecte al formulari online?

Pots utilitzar Youtube, Vimeo, Google Drive, Dropbox o altres plataformes similars. Evita l’ús de WeTransfer, ja que impossibilita l’accés al vídeo un cop caducat l’enllaç proporcionat.

Sobretot, assegura’t que l’enllaç que afegeixes al formulari és públic i no requereix permisos externs.
//// Informació

Tens més dubtes?

Posem a la teva disposició l’oficina tècnica del premi, que atendrà els dubtes dels emprenedors culturals de cara a la presentació del projecte.

Correu electrònic:
premilluiscarulla@fundaciocarulla.cat