Prefinalistes Premis Lluís Carulla 2024

//// Premi Lluís Carulla 2024

Prefinalistes

Coneix aquí totes les propostes que han estat preseleccionades per al Premi Lluís Carulla

• Via ràpida

Projecte educatiu de vídeos pedagògics sobre temàtiques diverses en llengua catalana (normalment aquest tipus de contingut està en castellà). Mostren una metodologia àgil i propera, que el situa com a un bon recurs per als estudiants d’ESO i de Batxillerats.

• Narrativa fèrtil

Cooperativa, escola i editorial d’escriptura que treballa per a la creació de relats autobiogràfics d’experiències traumàtiques diverses.

• Factoria de talent creatiu

Creació d’una comunitat creativa d’entre 17 i 25 anys, centrada en la creació literària i la seva evolució dins del nostre territori.

• La Guixeta

Plataforma de contingut digital en català que té l’objectiu de promoure un consum cultural digital responsable, fórmules de remuneració justes a les creadores i el suport mutu i de col·laboració dins del sector.

• Qui soc jo

Projecte educatiu per a adolescents mitjançant la dansa i el moviment a l’espai lectiu.

• La veu del bosc

Espectacle immersiu que treballa conceptes de la naturalesa. Pretén educar mitjançant la tecnologia i l’art digital, que es fusiona amb la naturalesa creant sitespaces nous.

• KminArt

Festival d’arts visuals i senderisme. Són rutes circulars amb obres de LandArt. Cada poble té el seu recorregut.

• ReBarna

Forma part de l’entitat Drap-Art. Centre comercial cultural amb productes sostenibles realitzats amb matèria reciclada. El centre té una sala d’exposicions, un centre de formació en la metodologia residus zero i 20 botigues de matèria reciclada.

• MOVART

Projecte artístic sobre rodes. Sala d’exposició, galeria i activitats educatives en un camió de grans dimensions dinamitzat amb exposicions mensuals que es desplacen d’un poble a un altre.

• Crush cultural

Projecte de la cooperativa Massa Salvatge que vol crear connexions entre els joves i els equipaments culturals del seu territori.

• Fricandones

Col·lectiu que vol oferir espais segurs dins de la cultura i l’oci. Principalment orientades a la disciplina musical, volen fer producció d’esdeveniments, acompanyament al col·lectiu artístic i creació de contingut cultural. Tot això impregnat de consciència de classe i transfeminisme.

• MUS-ART

Projecte educatiu per a joves basat en l’art i la creació contemporània de forma virtual. La idea és produir peces artístiques que s’incorporin als recorreguts virtuals dels museus seleccionats.

• Patrimoni Art Digital (PAD)

Patrimoni Art Digital és un projecte format per les Jornades PAD en les quals els artistes reinterpreten en llenguatge digital les col·leccions de museus; el PAD Zoom per a divulgar les arts digitals; i el PAD Social, programa que impulsa la cocreació entre col·lectius vulnerables i un artista digital jove.

• Eco.ai.art

Plataforma d’IA amb tallers presencials i una sala d’exposicions tant virtual com presencial on es busca transformar l’art generatiu mitjançant la intel·ligència artificial.

• Sinèrgics

Projecte de Musicoteràpia. Apropa la música a espais on no és freqüent com a hospitals, centres geriàtrics, centres penitenciaris i altres col·lectius i centres de vulnerabilitat.

• Enllaçarts

Projecte de xarxa per a les entitats de Cardedeu amb un punt social basat en la facilitació d’espais per a les diversitats funcionals. Vol apropar el món de l’art a persones amb altres capacitats o risc d’exclusió i, generar consciència a artistes, entitats i gestors d’equipaments, sobre les dificultats d’accessibilitat que existeixen en el món cultural.

• Natura és cultura

El projecte té la voluntat de mostrar els beneficis de la creació artística amb col·lectius de salut mental dins del marc dels Respirs (estances fora de cases) Majoritàriament LandArt. Projecte de la Fundació Setba + cal Gras.

• L'INEVITABLE. Festival d'Arts Comunitàries de Salt

Festival multidisciplinari nascut del programa COMUNALITAT URBANA SOM DE SALT, projecte d’economia social. La programació es fa mitjançant una comissió artística que s’encarrega de seleccionar els projectes.

• Re(art)ivem el Kiosk

Projecte de Circula Cultura una cooperativa d’acció social. És un kiosk que dinamitza activitats per tal de fomentar la participació de la comunitat i la connexió de forma territorial. Vol promoure la reflexió crítica sobre l’estigmatització dels joves i el seu rol actiu dins la societat.

• Dret a residir

Projecte de residència artística orientada a les famílies, un espai on l’artista pot produir, sense separar-se del seu nucli familiar, qui es veu dinamitzat pel projecte.

• BesART. The River Museum

Projecte d’art urbà a la llera del riu Besos, on s’espera construir el museu de l’art mural més gran del territori.