SOS Cultura: vulnerabilitat i emergència emocional

El període d’inscripció finalitzarà el dia 12 de novembre a les 12 h del migdia

La Fundació Carulla impulsa la segona edició de les beques SOS Cultura per donar suport als creadors culturals. La convocatòria d’aquesta temporada té l’objectiu de visibilitzar l’impacte de la pandèmia per Covid-19 en persones en situació de vulnerabilitat i emergència emocional. El període per inscriure’s tanca el dia 12 de novembre de 2021 a les 12 h del migdia.

Les beques van néixer l’any passat en plena pandèmia per donar suport als creadors culturals de carrer. L’enfocament parteix de les conclusions apreses al Mutare celebrat el juliol del 2021, on es va posar en evidència que la cultura és necessària per garantir el benestar emocional de les persones. En aquesta edició, les ajudes proporcionen una dotació de 60.000 € en 10 beques.

La Fundació busca creacions artístiques de qualitat i que involucrin activament el col·lectiu destinatari en situació de vulnerabilitat des del primer moment. S’hi poden presentar tots els creadors amb una trajectòria mínima de dos anys i residència a Catalunya. Els projectes que es duguin a terme poden incloure totes les expressions o manifestacions escèniques enteses des d’un punt de vista ampli i, a més, es demana un compromís d’exhibició per tal de garantir que tots els projectes escollits puguin sensibilitzar el públic.

Vitamina Aire, projecte guanyador d’una beca SOS Cultura

“Gràcies a la beca i a l’acompanyament de la Fundació Carulla hem pogut fer un projecte preciós amb mestres i educadores”

Vitamina aire és el projecte de Joel Álvarez, guanyador d’una de les beques de la temporada passada. “Gràcies a la beca i a l’acompanyament de la Fundació Carulla hem pogut fer un projecte preciós amb mestres i educadores, per crear i acompanyar-nos entre totes en els moments més durs de la pandèmia”, explica el creador.

Neus Canalias, una altra creadora i guanyadora de l’any passat, explica què va suposar guanyar una beca SOS Cultura pel seu projecte de dansa comunitària Tornar-te a veure. “La beca ens va donar un gran impuls en un moment en què la situació sociosanitària ho havia aturat tot”. Canalias també explica que la beca no només aporta una dotació econòmica, sinó que “també ha ajudat a tenir més visibilitat i a crear connexions que a hores d’ara estan donant els seus fruits”.

Entrevista a Sandra Jurado, guanyadora d’una beca SOS Cultura