Fem florir la cultura per Sant Jordi!

BookCrossing participatiu de llibres i plantes amb Enverdim Barcelona

Després del Sant Jordi confinat del 2020, volem tornar a sortir al carrer amb una acció transformadora, oberta i participativa. Aquest Sant Jordi recuperem l’essència de la diada i tornem a florir compartint cultura i natura amb tothom.

Es tracta d’un bookcrossing molt especial impulsat per la Fundació Carulla amb l’Editorial Barcino i el Museu de la Vida Rural en col·laboració amb Enverdim Barcelona, una entitat que fa créixer el verd a les ciutats deixant plantes al carrer per qui vulgui enverdir els seus balcons.

Deixarem a la via pública i a l’abast de tothom una petita planta, esqueix o plançó, proporcionada per Enverdim i el Museu de la Vida Rural, juntament amb un llibre de l’Editorial Barcino. La primera persona que s’ho trobi al carrer, s’ho podrà emportar cap a casa i omplir de cultura i natura la seva llar.

Participa-hi compartint cultura

Convidem a tots els amants de la natura i la cultura a sumar-se a l’acció deixant al carrer del seu poble o ciutat una novel·la, conte, assaig o, pot ser, un còmic que hagin llegit, juntament amb una planta entre el dimecres 21, dijous 22 i divendres 23 d’abril.

Descarrega’t el targetó de la campanya, imprimeix-lo i posa’l dins del test: TARGETÓ CAMPANYA SANT JORDI

També animem a contribuir a la difusió, podeu fer una fotografia i penjar-la a les xarxes socials donant una pista d’on es troba el bookcrossing que has deixat i etiquetant a @FundacioCarulla i @EnverdimBarcelona, amb els hashtags #LaCulturaFloreix i #EnverdimSantJordi. A més, a la nostra pàgina web podràs descarregar la imatge de la campanya per utilitzar-la i compartir-la.

El vincle entre la cultura i la natura és inseparable. Cultura ve de la paraula “cultivar”, per tant, quan fem cultura, “cultivem”, fem créixer el nostre saber. Els jocs florals o el mateix Sant Jordi són exemples molt clars d’aquest lligam entre la literatura i la natura que han arribat fins als nostres dies. Un vincle que hem d’enfortir perquè la cultura i les arts fomenten el contacte amb la natura i ajuden a imaginar un futur més sostenible. Fem florir la cultura per Sant Jordi!