Mutare

Eines mū

Webinar Connexions 1: cocreació

Què implica cocrear un projecte cultural a l'escola?

L’Ariadna Miquel i en Xavier López ens descobreixen la importància de crear una visió compartida en projectes artístics per transformar l’educació, a partir dels seus casos reals.

//// Webinar complet
//// Contingut

Què implica cocrear un projecte cultural a l’escola? Com podem elaborar una visió compartida entre un centre educatiu i un agent cultural? Què volem transformar de la nostra realitat?

Un diàleg entre Ariadna Miquel, coordinadora de projectes al centre de creació El Graner, i en Xavier López, mestre i director de l’escola Octavio Paz, en què reflexionem sobre la importància de crear una visió compartida en projectes artístics i culturals per transformar l’educació, a partir dels seus casos reals.

1. Introducció

Benvinguda Marta Esteve, directora de la Fundació Carulla

Programa Connexions

Presentació ponents: Xavier López i Ariadna Miquel

2. Quin són els tres factors rellevants per a la cocreació i visió compartida d’un projecte cultural a l’escola? (min. 4)

XL: Bidireccionalitat, treball en equip, llibertat

AM: Confiança, creativitat, reciprocitat.

3. Què és tenir una visió compartida en la dinàmica de cocreació? (min. 7:52)

XL: Predisposició de sortir de la zona de confort, estar receptiu a nous estímuls. Avançar junts. I no estar focalitzat a un resultat/producció final

AM: És lideratges compartits i generar comunitats de pràctica artística compartida.

3 objectes per definir els punts claus del procés de cocreació: Mirall (autoconeixement), Mapa (mapeig dels desitjos per situar-los en territori comú), Bruíxola (propòsit compartit),

4. Quina és la importància de seguir aquests passos en un procés de treball cuidat? (min. 18)

AM: La importància rau en l’objectiu final de la transferència de coneixement entre tothom. Els rols es desplacen, de es desplacen els artista-professor-alumat passem a qui actua – qui proposa – qui escolta.

5. Expliqueu-nos experiències, exemples significatius que vulgueu destacar (min. 26:30)

Escola Octavi Paz: col·laboració amb la Massana i El Mercat de les Flors per al disseny d’un mural a l’escola.

El Graner:  El projecte Planeta Cobalto. Repensem com han de ser les classes on line entre tots els implicats perquè no siguin perquè sí i aconseguim que alumnes sense hàbit de connexió s’enganxin

6. Com i on es crea la vinculació entre centres? (min. 31)

XL: A l’Octavio Paz portem el tema a les institucions culturals, expliquem què podem oferir i elaborar plegats.

AM: Qüestió de veïnatge: qui son les institucions culturals, qui son les escoles i descobrir-nos com a veïns i veïnes d’un mateix territori.

7. Recursos (min. 37)

XL: Si l’aposta és generar coneixement i aprenentatge amb les arts,  s’han de prioritzar i enfocar els recursos econòmics  al desenvolupament d’aquests.

AM: no tots els recursos han de ser estrictament monetaris. Aprofitar recursos intangibles i/o no activats, (com ara mestres jubilats)  que puguin ajudar a desenvolupar projectes.