Webinar Connexions 2: comunicació

La comunicació també és part del projecte educatiu!

L’experta en comunicació Noemí Gallardo ens ofereix eines i estratègies per tenir en compte la comunicació en tot el desenvolupament dels projectes educatius i culturals.

//// webinar complet
//// contingut

La comunicació també és part del projecte educatiu! Quines estratègies podem posar en marxa per comunicar els aprenentatges que adquirim durant els projectes? Com elaborem un bon pla de comunicació?

L’experta en comunicació Noemí Gallardo ens explica quines són les eines i estratègies més eficients a l’hora de comunicar tot el procés de desenvolupament dels projectes educatius i culturals.

 

1. Introducció

· Benvinguda Quim Rubio, responsable de projectes de la Fundació Carulla

· Programa Connexions

· Presentació de la ponent: Noemí Gallardo

 

2. Si no tenim un expert o un tècnic en comunicació, com ho fem per poder gestionar la comunicació durant tot el projecte i no sentir-nos esclaus? Hem de fer un pla de comunicació? (min. 6:30)

NG: No es tracta de fer un pla de comunicació com a tal sinó unes reflexions prèvies i empoderar l’equip.

 

3. A les connexions som dos agents: l’educatiu i el cultural. Pot ser que cadascú tingui necessitats o objectius diferents a l’hora de comunicar? Com ho fem per anar ben coordinats? (min. 13:10)

NG: És normal que cada agent tingui els seus objectius, però si tenim una estratègia i cadascú abans ha identificat què voldrà comunicar, anirem alineats i tindrem més força. S’ha de perdre la por a l’hora de comunicar.

 

4. Quines estratègies tenim per persuadir el claustre sobre l’aposta del centre educatiu en la cultura i l’art? (min. 18:46)

NG: Cal tenir una estratègia de mitjans. Eines per motivar equip docent reticent, per exemple, que surti a TV3 o a l’InfoK sempre fa il·lusió i engresca.

 

5. Com podem implicar més gent en aquesta transformació? Quines aliances podem fer per arribar a la comunitat, al barri, o implicar a altres persones? (min. 22:33)

NG: Hauríem de crear un mapa d’agents, identificar a qui volem implicar i fins on, quin rol té cada agent i establir canals de comunicació interna i externa.

 

6. Com ho podem fer per posar en valor i comunicar el procés de transformació personal i institucional que estem vivint? Fins i tot per trencar amb els prejudicis que es puguin tenir del nostre centre? (min. 30:50)

NG: És important poder capitalitzar el valor d’aquestes transformacions que anem fent i evidenciar-les amb testimonis, vídeos, fotos…

 

7. Quines eines o estratègies podem posar en marxa per documentar i alhora comunicar els aprenentatges que fem durant els projectes? (min. 35:10)

NG: Estaria bé identificar 5 recursos o eines que siguin analògics o digitals, i comentar per a què pot ser útil cadascun i quines coses cal tenir en compte.

 

8. Com podem empoderar a l’alumnat o a la comunitat educativa, perquè siguin agents prescriptors del projecte? (min. 37:00)

NG: Cal tenir en compte que l’alumnat és especialment hàbil en xarxes socials, en saben més que nosaltres, i això ben aprofitat té un potencial enorme.