Mutare 2024: compartint la fórmula de la cultura transformadora

/ Fotografia: Àngel García

A la Fundació Carulla hem celebrat la sisena edició de Mutare, del 2 al 5 de juliol, amb la participació de prop de 300 persones que van reflexionar i dialogar sobre els drets culturals, les arts i l’educació en el desenvolupament de la societat. Amb el lema “La Fórmula Mutare. Com la cultura transforma”, l’esdeveniment ha posat en valor la cultura com a eina de transformació social a través de diverses activitats i ponències.

Mutare, l’espai dels transformadors culturals

Mutare és una trobada anual impulsada per la Fundació Carulla que aborda el diàleg, l’intercanvi, la inspiració i la connexió al voltant del poder transformador de la cultura, a través de conferències, tallers i presentacions de projectes culturals. Aquest any, l’edició es va centrar en els valors que han donat lloc a la fórmula Mutare, una proposta d’acció per transformar el món des de la cultura i les arts: impulsar les persones, despertar emocions, alliberar coneixement, promoure el diàleg i crear ecosistemes.

L’edició d’enguany es va dividir en diverses jornades temàtiques:

• Presentació del llibre “La Fórmula Mutare. Com la cultura transforma”: La presentació del llibre, que recull sis anys de metodologies, tendències i accions culturals amb impacte positiu, va ser un dels moments destacats. El llibre és un manual per a gestors i creadors culturals que busca inspirar i guiar projectes amb un impacte social real. Pots comprar-lo online aquí.
  • Plenària Mutare: En aquesta jornada, ponents com Natàlia Santolària, de Domestic Data Streamers, i Martí Sancliment, de Neandertal Records, van presentar els seus projectes sobre com la cultura i les arts poden transformar i millorar persones i comunitats. I Laura Keogh, de l’Ajuntament de Dublín, va oferir la conferència inaugural presentant diverses iniciatives impulsades a la ciutat de Dublín. I després d’una dramatització teatral del diàleg entre el món rural i món urbà, els participants van definir, fruit de la intel·ligència col·lectiva, quines són les capacitats que han de tenir les persones que liderin i impulsin aquesta transformació social des de la cultura.
  • Mutare Educació: Aquesta jornada, dirigida a docents i professors, es va centrar en fomentar la creativitat i explorar els seus beneficis en la pràctica educativa interdisciplinària. Marta Camps, doctora en innovació educativa, va oferir una xerrada performativa sobre “La revolució creativa”, i es van presentar projectes inspiradors com l’Escola en residència al CCCB, “El llibre roig” o “Art integrat a la Sagrada Família”.
  • Mutare Formació: El curs “Arts i creativitat en l’educació”, organitzat per Marta Camps, va convidar els docents a reflexionar sobre la relació entre les arts, la creativitat i l’educació i explorar la seva aplicació en els centres educatius.

Una comunitat que creix

Marta Esteve, directora de la Fundació Carulla, va destacar la importància de les accions culturals per donar veu a les necessitats de la comunitat i impulsar projectes de desenvolupament a les ciutats. “Mutare segueix despertant consciències entre el sector cultural i educatiu, amb més de 1.500 participants en aquestes sis edicions, promovent accions amb impacte real a la societat“, va afirmar.

Amb una programació que va des de la plenària fins a l’educació i la formació, Mutare reafirma el seu compromís amb la transformació social a través de la cultura i les arts.

RECUPERA IMATGES, VÍDEOS I PONÈNCIES DE MUTARE 2024 AQUÍ.