Amics de Joan Ferrer

Berga

//// Repte

Impulsar la reconversió del convent de Sant Francesc en un centre potent de creació i visualització de l’Art que tingui en compte les necessitats culturals, socials i de desenvolupament del territori amb visió de futur i pel bé de la comunitat.

El Berguedà és una comarca molt poc poblada i aquest projecte és gairebé una necessitat comarcal. La metodologia mutare, en aquest cas, pot ajudar a la creació d’una xarxa entre els diferents actors culturals, pot ser un impuls als creadors (per tal d’incentivar-los que es quedin a la comarca) i una eina potent per oferir recursos metodològics amb l’objectiu d’elaborar una proposta de funcionament del Centre.

//// L'entitat

L’Associació Grup de Pintors Verdaguer 7 neix a Berga, el 1988. Es dedica a la pràctica i a la difusió de l’art, col·labora habitualment amb altres entitats en iniciatives i reivindicacions socials. L’any 2015, l’entitat crea els Amics de Joan Ferrer per difondre i posar en relleu la trajectòria d’un dels pintors més destacats de la Catalunya central amb més de seixanta anys dedicats a la pràctica i a la divulgació de l’art.